رایزنی‌ها میان سوریه و امارات ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۲۰:۳۸:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۸۸۹۳
ریاست جمهوری سوریه سه شنبه شب اعلام کرد که بشار اسد رییس جمهور این کشور و محمد بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی در دمشق باهم دیدار و دو طرف بر تداوم مذاکرات و هماهنگی‌ها میان دو کشور تأکید کردند.

به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در دیدار اسد و بن زاید، دو طرف در خصوص روابط دوجانبه و چشم انداز گسترش این روابط بحث و گفت وگو کردند.

رییس جمهور سوریه بر روابط برادرانه و مستحکم سوریه و امارات از زمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تاکید کرد.

اسد از مواضع واقع بینانه و صحیح امارات متحده عربی قدردانی کرد و تاکید کرد که این کشور همیشه در کنار مردم سوریه بوده است.

وزیر خارجه امارات متحده عربی نیز در این دیدار تاکید کرد که این کشور از تلاش‌ها برای ثبات در سوریه حمایت می کند و گفت که آنچه در سوریه اتفاق افتاد، همه کشورهای عربی را تحت تأثیر قرار داد.

وی ابراز اطمینان کرد که سوریه تحت رهبری بشار اسد و تلاش های مردم این کشور قادر به غلبه بر مشکلات ناشی از جنگ است و امارات همیشه آماده حمایت از مردم سوریه است.

در این دیدار اوضاع در عرصه عربی و منطقه ای‌ بررسی و توافق شد که رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در مورد مسائل مختلف و چالش‌های پیش روی کشورهای عربی برای دستیابی به خواسته‌های مردم این منطقه و اراده آنها به دور از هرگونه دخالت خارجی ادامه یابد.

پیش تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که سفر وزیر خارجه امارات یکی از مراحل نزدیک کردن دو کشور پس از قطع روابط دیپلماتیک بین آن‌هاست که پس از بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ ایجاد شده است.

پیش از این «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات چند ماه قبل خواستار بازگشت سوریه به محیط خود (اتحادیه عرب) شد و گفت: چاره‌ای جز این نیست.  

وی در آن زمان تاکید کرده بود که این موضوعی نیست که کسی بخواهد یا نخواهد بلکه موضوعی است که به منافع عمومی، منافع سوریه و منافع منطقه مربوط می‌شود.

سفر «بن زاید» به دمشق پس از سلسله رایزنی هایی برای نزدیکی امارات و سوریه انجام شد که مهمترین آن‌ها تماس تلفنی چند ماه قبل بین «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بود.

امارات در دسامبر سال ۲۰۱۸ از بازگشایی سفارت خود در دمشق که از ماه‌های اول شروع درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ بسته شده بود، خبر داد.​

نظر شما