پدافند موشکی اس-۵۵۰ در دستور کار روسیه قرار گرفت

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۲۲:۳۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۸۹۱۱
پدافند موشکی اس-۵۵۰ در دستور کار روسیه قرار گرفت
وزارت دفاع روسیه از برنامه ساخت مجموعه های پدافند موشکی جدید اس-۵۵۰ در این کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزرش برنا، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه خود اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جلسه اخیر با سران وزارت دفاع روسیه و صنایع دفاعی این کشور بر اهمیت توسعه سیستم های پدافند هوایی و موشکی جدید در روسیه وتحویل مجموعه های جدید اس-۳۵۰، اس-۵۰۰ و اس۵۵۰ به نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود جزییات بیشتر در مورد مشخصات فنی مجموعه جدید اس-۵۵۰ اعلام نکرده است.

در همین حال تارنمای روسی آویاپروکه اخبار مربوط به واحدهای هوایی و پدافندهای هوایی و موشکی روسیه را منتشر می کند.

نوشت: بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه قبلا منتشر کرده است، افزایش برد پرواز در سیستم های جدید پدافند موشکی این کشور بی معنی است.

رسانه روسی افزود: این اطلاعات به آن معنی است که کارشناسان صنایع نظامی روسیه در ساخت تسلیحات پدافند موشکی جدید، بیشتر به افزایش دقت و کارایی آن توجه می کنند.

به نوشته آویاپرو، به احتمال زیاد اس-۵۵۰ همان برد اس-۵۰۰ را خواهد داشت اما سکوی پرتاب آن گنجایش تعداد بیشتری موشک خواهد بود. 

• پوتین روز دهم آبان ماه  در جلسه بررسی مسائل صنایع دفاعی روسیه با شرکت وزیر دفاع و مقام های ارشد نظامی و صنعت   دفاعی این کشور در شهر بندری سوچی روسیه گفت: نخستین مجموعه هایی اس-۵۰۰ که به صورت انبوه تولید شده است، بزودی به ارتش روسیه تحویل می شود.

• سامانه اس - ۵۰۰ برای جایگزینی با سامانه پدافند هوایی «اس ۴۰۰ تریومف» طراحی شده است و می تواند همه سلاح های تهاجمی هوافضای موجود و آتی را در ارتفاع حداکثر ۲۰۰ کیلومتر و برد  ۵۰۰ کیلومتر را از بین ببرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز