در حمایت از اسرای اعتصاب‌کننده صورت گرفت؛

تجمع شماری از فلسطینی‌ها مقابل دفتر صلیب سرخ

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۸:۲۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۸۹۶۶
تجمع شماری از فلسطینی‌ها مقابل دفتر صلیب سرخ
منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند، شماری از مردم فلسطین مقابل دفتر صلیب سرخ جهانی در کرانه باختری در حمایت از اسرای فلسطینی اعتصاب کننده، تجمع کردند.

به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) فلسطینی ها مقابل دفتر صلیب سرخ جهانی در شهر البیره واقع در کرانه باختری از اسرای فلسطینی اعتصاب کننده حمایت کردند.

تجمع کنندگان همچنین خواستار تداوم برگزاری چنین تجمع هایی در سراسر فلسطین و مشارک اصناف و گروه های مختلف فلسطینی در حمایت از اسرای اعتصاب کننده شدند.

همچنین تجمع دیگری نیز در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری در حمایت از اسرای اعتصاب کننده برگزار شد و شرکت کنندگان در این تجمع خواستار آزادی همه اسرای فلسطینی شدند.

پیش تر خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: در صورت شهادت اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زدند، رژیم صهیونیستی بهای سنگینی خواهد داد.

۶ اسیر فلسطینی که از حدود ۴ ماه پیش در اعتراض به بازداشت اداری (بدون محاکمه) دست به اعتصاب غذا زدند با وجود شرایط بد جسمی به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

کاید الفسفوس ۱۱۸ روز، مقداد القواسمی ۱۱۱ روز، علاء الأعرج ۹۳ روز، هشام ابو هواش ۸۴ روز، شادی ابو عکر ۷۷ روز و عیاد الهریمی ۴۸ روز است که در اعتصاب غذا هستند.

هیأت امور اسرای فلسطینی با بیان اینکه وضعیت سلامت زندانیان اعتصابی به شدت خطرناک است، هشدار داد که وضعیت سلامت کاید الفسفوس رو به وخامت است و به مرحله بسیار سخت و خطرناکی رسیده است و ممکن است هر لحظه منجر به مرگ وی شود.

هم اکنون نزدیک به ۴۵۰۰ اسیر فسلطینی در حدود ۱۹ زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند که ۵۴۴ نفر از آن‌ها به حبس ابد محکوم شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز