سه عضو انصارالله تحریم شدند

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۰:۲۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۹۱۱۶
سه عضو انصارالله تحریم شدند
سازمان ملل‌متحد که معتقد بود تروریستی خواندن «جنبش انصارالله» می‌تواند یمن را به بزرگترین قحطی که در ۴۰ سال اخیر در جهان سابقه نداشته، برساند، با وجود کشته و معلول شدن ۱۰ هزار کودک با مداخله سعودی‌ها در امور داخلی یمن، سه عضو انصارالله را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش برنا، این اقدام سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که بنا به گزارش «صندوق کودکان سازمان ملل متحد» (یونیسف)، در پی نزدیک به هفت سال حمله ائتلاف عربی - آمریکایی به رهبری سعودی‌ها به یمن (از فروردین 94 تاکنون) به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی» به قدرت، بیش از ۱۰ هزار کودک یمنی کشته و یا معلول شده‌اند.

 

ایستگاه رادیویی خصوصی «صدای لبنان» امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که سازمان ملل، «صالح الشاعر»، «یوسف المدانی» و «محمد الغماری» سه عضو جنبش انصارالله را در فهرست تحریم‌های این سازمان قرار داده است.

فعالان حقوق بشر در یمن می گویند که جنگی که هفت سال پیش آغاز شد، کودکان را  هم به طور مستقیم در خطوط مقدم و هم به طور غیرمستقیم از طریق پیامدهای منفی این درگیری ها بیشتر تحت تاثیر قرار داده است. آمریکا از مارس ۲۰۱۵ تاکنون از دولت مستعفی و فرار یمن حمایت می‌کند.

یمن بیش از ۹۰ درصد غذای شهروندانش را از طریق واردات تامین می کند.

سرزمین‌های تحت کنترل انصارالله در شمال یمن پرتراکم ترین منطقه کشور با دست کم ۲۰ میلیون نفر جمعیت است و تحریم و تروریستی خواندن این جنبش، واردات دارو و غذا به یمن را به مخاطره می اندازد.

 

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در یمن به دلیل ادامه جنگ ائتلاف سعودی علیه این کشور و مشکلات اقتصادی فزاینده، به سرپناه، کمک‌های بشردوستانه و غذا نیاز دارند .​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز