حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۱:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۹۱۷۶
حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران شد
«حسین مرعشی» و «غلامحسین کرباسچی» در جلسه عصر امروز شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به ترتیب به عنوان دبیرکل و رییس کمیته سیاسی این حزب انتخاب شدند.

به گزارش برنا، محمد عطریانفر شامگاه سه شنبه در گفت‌وگویی درباره مصوبات نخستین جلسه شورای مرکزی جدید حزب کارگزاران سازندگی ایران، گفت: پس از تغییر نیمی از شورای مرکزی حزب کارگزاران در بهمن ماه گذشته، طبق روال قانونی، جلسه دور جدید به ریاست سنی من عصر امروز برگزار شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران،  دستور جلسه امروز شورای مرکزی را انتخاب هیات رییسه حزب عنوان کرد و افزود: با رای شورای مرکزی، «محسن هاشمی» رییس این شورا باقی ماند و فاطمه سعیدی به عنوان نائب رییس اول، علی جمالی نائب رییس دوم، حامد منتظری منشی اول و کامبیز مشتاق گوهری به عنوان منشی دوم انتخاب شدند. علت این تغییرات این بود که اعضای قبلی برای این دوره، داوطلب حضور در هیات رییسه نشدند.

انتخاب دبیرکل از سوی شورای مرکزی حزب کارگزاران در دور جدید را «عطریانفر» دستور دیگر جلسه عنوان کرد و ادامه داد: اعضای حزب از گذشته به دلیل جامعیت و وجاهت غلامحسین کرباسچی همواره بر دبیرکلی او اصرار داشتند و از همان ابتدای تشکیل حزب، مسوولیت این تشکل برعهده او بوده است.

او یادآور شد: کرباسچی در ۲ تا ۳ سال گذشته به دلایلی کاملا قابل‌فهم و موجه چون شرایط سیاسی موجود، بزرگ شدن حزب، توسعه تشکیلاتی در استان‌ها و تغییر ذائقه اعضا می‌خواست نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام کنند که با مخالفت و اصرار آنها مواجه می‌شد.

رییس سنی جلسه شورای مرکزی دور جدید حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: کرباسچی در آخرین کنگره حزب در بهمن گذشته، بار دیگر بر این موضع پافشاری کرد و حتی گفت که این آخرین دوره‌ای است که به عنوان دبیرکل مسوولیت حزب را برعهده می‌گیرم.

عطریانفر به غیبت کرباسچی در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: با توجه به غیبت کرباسچی در جلسه امروز و جامعیت «حسین مرعشی» در نهایت اعضا او را برای سمت دبیرکلی داوطلب کردند که البته او هم برای پذیرفتن این سمت مقاومت می‌کرد.

او ادامه داد: به دلیل ضرورت تحرک بیشتر و پایان بخشیدن به توقف فعالیت‌های حزب در چند ماه گذشته، سرانجام ۳۳ عضو شورای مرکزی به اتفاق آرا حسین مرعشی را به عنوان دبیرکل جدید حزب کارگزاران سازندگی ایران و غلامحسین کرباسچی را به عنوان رییس کمیته سیاسی انتخاب کردند.

رییس کنگره حزب کارگزاران سازندگی ایران درباره برخی خبرها درباره استعفای برخی اعضا، گفت: استعفای تعدادی از اعضا مطرح بود اما به دلیل تصویب نشدن آن در کنگره حزب این استعفاها هنوز اعمال نشده است همچنان که فرزانه ترکان در جلسه امروز حاضر شده بود و اعضا به استعفای او رای ندادند.

 

نظر شما