هرج و مرج؛ میراث آمریکا برای جهان

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۲:۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۹۲۴۴
هرج و مرج؛ میراث آمریکا برای جهان
سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: حقایق بارها و بارها ثابت کرده اند که ایالات متحده آمریکا در عراق، سوریه یا افغانستان، با فروختن اجباری دموکراسی و ارزش های خود به دیگران، به جای ثبات و رفاه، آشفتگی و هرج و مرج را برای جهان به ارمغان می آورد.

به گزارش برنا از تارنمای وزارت خارجه چین، وانگ ون بین روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: آمریکا مانند گذشته تلاش می کند تا مداخله خود در امور داخلی سایر کشورها و اقدامات خود در راستای تضعیف امنیت منطقه ای و بین المللی را به نام «حقوق بشر» و «دموکراسی» توجیه کند.

وی افزود: ایالات متحده اعتبار حقوق بشر و دموکراسی خود را کاهش داده است و "دموکراسی آمریکایی" مدتهاست که ورشکسته شده است.

این مقام وزارت خارجه چین با اشاره به تلاش ایالات متحده برای بدنام کردن هنگ کنگ، برهم زدن حاکمیت قانونی این منطقه و ایجاد سایه برای توسعه آن به بهانه حقوق بشر و دموکراسی گفت: امور هنگ کنگ صرفاً امور داخلی چین است هیچ نیروی خارجی حق دخالت در این منطقه را ندارد.

وانگ با اشاره به ناامنی های سال گذشته در هنگ کنگ افزود: ایالات متحده از خشونت و جنایات از جمله آسیب رساندن به ساکنان هنگ کنگ و تخریب اماکن عمومی به عنوان یک "منظره زیبای دیدنی" استقبال کرد در حالی که حفاظت مبتنی بر قانون دولت هنگ کنگ از حقوق مردم و نظم عمومی را "نقض" حقوق بشر خواند.

به گفته وی رویکرد آمریکا در مورد هنگ کنگ یک بار دیگر نشان دهنده استاندارد دوگانه ایالات متحده است و نفاق "حقوق بشر" و "دموکراسی" ایالات متحده را آشکار می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز