داعش تحت تعقیب الحشد الشعبی قرار گرفت

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۰:۳۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۰۲۵۴
داعش تحت تعقیب الحشد الشعبی قرار گرفت
بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) امروز ( شنبه ) از اجرای عملیات امنیتی برای تعقیب بقایای داعش در کوه های حمرین در منطقه «دیاله» خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه خبری «ان. ار.تی» عراق، در بیانیه بسیج مردمی آمده است که رهبری بخش عملیات دیالی در ارتش و الحشد الشعبی، عملیات امنیتی را از هشت محور در منطقه محدود به جاده بغداد-کرکوک جاده ای در رشته کوه حمرین در دیاله و راه  «قره تبه» برای تعقیب بقایای داعش انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: این محورها به شمالی و شرقی تقسیم شدند که چهار محور آن به نیروهای ارتش محول شد و چهار محور جنوبی و غربی به عهده فرماندهی بخش عملیات دیاله در حشد الشعبی و تیپ های ۱۱۰، ۴ و ۲۳، تیپ فراخوان دیالی و همچنین ادارات پشتیبانی کنترل و مهندسی مواد منفجره، ارتش، نیروهای حشد الشعبی و بقیه ادارات بود.

این بیانیه تاکید کرد: اجرای این عملیات امنیتی بر اساس منابع اطلاعاتی برای ردیابی فعالیت دشمن، رصدهای روزانه و ردیابی هسته های داعش که علیه غیرنظامیان جنایت می کردند، صورت گرفت و نیروی هوایی عراق و هوانوردی ارتش، یگان های پیشرفته را تحت پوشش قرار دادند.

عملیات نیروهای نظامی، امنیتی و دستگاه های اطلاعاتی عراق برای نابودی و شناسایی بقایای گروه های تروریستی از جمله داعش همچنان در استان های این کشور ادامه دارد.

اواخر اردیبهشت نیز دستگاه اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق از دستگیری شماری از سرکرده های داعش که در زمان سیطره این گروهک تروریستی بر بخش های شمالی عراق مسوولیت های مهمی برعهده داشتند، به همراه یک عامل جنایت «اسپایکر» خبر داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز