العامری هشدار داد؛

وارد دعوای شیعه - شیعه نمی‌شویم

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۳:۵۸:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۰۴۳۰
رهبر ائتلاف الفتح عراق به کسانی که به دنبال درگیری میان احزاب شیعی هستند تاکید کرد که وارد دعوای شیعه – شیعه نخواهند شد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری «شفق نیوز»، العامری در سخنانی که در مرکز فرهنگی شهید «ابومهدی المهندس» ایراد کرد به کسانی که دنبال درگیری و جنگ میان احزاب شیعی هستند و در این راه پول خرج و هزینه می کنند اعلام کرد که این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد که برخی برای به راه انداختن درگیری میان گروه های شیعه هزینه می کنند، این موضوع تا زمانی که مرجعیت دینی و آیت الله سیستانی حضور دارد، روی نخواهد داد و رهبران شیعی نیز عاقل تر، داناتر و منطقی تر از این هستند که وارد این دام شوند و اطمینان می دهیم که وارد این جریان نخواهیم شد.

رهبر ائتلاف الفتح افزود که نبرد همه ما برای تحقق حاکمیت ملی و آزادسازی سرزمین های عراق با گروه های تروریستی، داعش و دشمنان ملت و کشور است.

العامری همچنین با اشاره به ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی» تاکید کرد که با فرماندهان نظامی و امنیتی در حضور «برهم صالح» رئیس جمهوری، «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق و نخست وزیر درباره این حادثه گفت وگو کردیم و خواستار تحقیقات دقیق و شفاف برای محاکمه عوامل این اقدام هر کسی یا گروهی که باشد، شدیم.

وی با طرح این پرسش که آیا این واقعه اتقاق افتاد یا خیر و حمله پهپادی انجام شد یا خیر؟ گفت که من سخت گیرترین فرد در زمینه شناسایی عوامل این حادثه هرکس و گروه که باشد و تحویل آنها به دستگاه قضایی هستم.

رهبر ائتلاف الفتح تاکید کرد که جایگاه نخست وزیری یک سمت مربوط و مختص شیعیان است و هیچ شیعه عاقلی به آن حمله نمی کند، اما شاید دشمنان این کار را انجام دهند و به همین دلیل ما اصرار داریم که تحقیقات کامل و دقیق انجام شود.

رئیس ائتلاف فتح در پایان گفت که ما و برادرانمان در محکومیت این اقدام به نخست وزیر گفتیم و تاکید کردیم که هدف گیری اقامتگاه نخست وزیری مردود و غیر قابل قبول است و تاکید کردیم که همه کسانی که در پشت این حادثه هستند باید محاکمه و پاسخگو باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز