سه کشته و بیش از ۷۰ تن زخمی در تظاهرات سودان

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۹:۲۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۰۵۴۸
سه کشته و بیش از ۷۰ تن زخمی در تظاهرات سودان
سه تظاهر کننده سودانی که روز شنبه در اعتراض به تصمیم عبدالفتاح البرهان فرمانده کل ارتش در شهرهای مختلف سودان تظاهرات کرده بودند، کشته و بیش از ۷۰ تن نیز زخمی شدند.

به گزارش برنا، برهان پنجشنبه  گذشته فرمان تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید به ریاست خودش را اعلام و محمد حمدان دقلو را به عنوان معاون خود به همراه ۱۱ تن دیگر در این شورا منصوب کرد.

احسان فقیری عضو انجمن پزشکان سودان به شبکه خبری اسکای نیوز گفت: بیمارستان های «خارطوم» و «ام درمان» امروز شمار زیادی از مجروحانی را که از قسمت های مختلف بدن هدف گلوله قرار گرفته بودند، پذیرش کردند.

وی افزود: اکنون  بیشتر پزشکان در شرایط بسیار بد امنیتی کار می کنند، زیرا بیمارستان ها با یورش نیروهای امنیتی روبه رو است که در جستجوی فعالان مدنی هستند.

تظاهرات اعتراض آمیز موسوم به «خشم میلیونی» امروز در شهرهای مختلف سودان و برخی پایتخت ها و شهرهای جهان در اعتراض به تصمیات البرهان فرمانده ارتش برگزار شد. 

البرهان که در تاریخ ۲۵ اکتبر شواری حاکمیتی و کابینه سودان را منحل و در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود، چند روز پیش نیز شورای جدید حاکمیتی را به ریاست خود تشکیل داد. تصمیمات وی با اعتراض های داخلی و بین المللی رو به رو شده است. 

به دنبال کودتای نظامی در سودان در سوم آبان، گروهی از نظامیان به اقامتگاه عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان حمله کردند و او را در بازداشت خانگی قرار دادند.

همچنین گزارش‌هایی نیز در آن زمان از بازداشت چهار نفر از وزیران دولت و مشاور مطبوعاتی نخست وزیر سودان منتشر شد و منابع آگاه، نظامیان ناشناس را به کودتا علیه دولت انتقالی متهم کردند.

به دنبال این اقدام نهادهای مردمی و حقوق بشری از مردم سودان خواستند که با برپایی تظاهرات به آن اعتراض کنند.

منابع خبری جمعه شب از برگزاری تظاهرات شبانه مردم سودان در اعتراض به تشکیل شورای حاکمیتی جدید در این کشور توسط «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش خبر دادند.

البرهان پنجشنبه شب فرمان تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید به ریاست خودش را اعلام کرد و محمد حمدان دقلو را به عنوان معاون خود به همراه ۱۱ نفر دیگر در این شورا منصوب کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز