پلیس فدرال آمریکا هک شد+ جزئیات

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۱:۰۷:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۰۸۱۸
پلیس فدرال آمریکا هک شد+ جزئیات
سریال آسیب پذیری عالی ترین و حساس ترین نهادهای آمریکا در برابر حملات سایبری یک بار دیگر تکرار شد و هکرها این با نفوذ به یکی از سرورهای رایانامه پلس فدرال این کشور(اف بی آی) توانستند ده‌ها هزار پیام جعلی ارسال کنند.

به گزارش برنا، خبرگزاری رویترز نوشت که هکرها دیشب (۲۲ آبان) توانستند با نفوذ به یکی از ایمیل‌های پلیس فدرال آمریکا، ده‌ها هزار پیام هشدارآمیز در مورد حمله سایبری احتمالی ارسال کنند.

اف بی آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ایمیل‌های جعلی از یکی از رایانامه‌های موثق این نهاد امنیتی از سرور ic.fbi.gov ارسال شده بود.

در بیانیه اف بی آی آمده که گرچه پس از کشف حادثه، سخت‌افزار هک شده به‌سرعت از مدار خارج شد، با این حال وضعیت هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

سال گذشته سازمان امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داده بود که عاملان حملات سایبری گسترده به سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و نهادهای زیرساختی مهم از تاکتیک‌های ناشناخته متنوع استفاده کرده‌اند.

بر اساس اعلام این آژانس امنیتی، این تهدید یک خطر بزرگ برای دولت فدرال، نهادهای زیرساختی مهم و دیگر سازمان‌های بخش خصوصی ایجاد کرده و هکرها از تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و شیوه‌های به‌روز استفاده کرده است.

به دنبال افزایش نگرانی آمریکا از تشدید حملات سایبری علیه این کشور، کمتر از یک ماه پیش وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد با هدف مقابله با حملات سایبری و سایر جرایم آنلاین یک مرکز ویژه ایجاد می کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اوایل آبان ماه جاری، از برنامه های این وزارتخانه برای ایجاد مرکز جدیدی در مورد فضای سایبری و سیاست دیجیتال خبر داد.

تاسیس چنین دفتری و تعریف دستور کار برای یک نماینده جدید با هدف نظارت بر فناوری‌های مهم و نوظهور در پی حملات سایبری گسترده و سایر جرایم آنلاین، به ویژه حملات باج‌افزاری به زیرساخت‌های ایالات متحده صورت می‌گیرد.

بلینکن در یادداشتی به کارکنان وزارت امور خارجه گفت که تایید فرستاده جدید و دفتر فضای سایبری و سیاست دیجیتال توسط کنگره، رهبری و مسئولیت پذیری بیشتری را برای پیشبرد دستور کار دیپلماتیک در داخل و خارج از کشور به ما ارائه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز