طرح تروریستی اختلال در روند انتخابات ونزوئلا خنثی شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۱:۲۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۰۸۳۹
طرح تروریستی اختلال در روند انتخابات ونزوئلا خنثی شد
وزیر کشور و دادگستری ونزوئلا اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور یک طرح «تروریستی» را که به دنبال ایجاد اختلال در روند انتخابات منطقه ای و محلی پیش رو (۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان) از طریق «خرابکاری» در تاسیسات هیئت انتخاباتی بود را «خنثی» کرده اند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری افه، «رِمیخیو ثِبِیو» وزیر کشور و دادگستری ونزوئلا در بیانیه ای رسمی از طریق شبکه تلویزیونی وی‌تی‌وی گفت: من باید در مورد خنثی کردن اقدام یک گروه تروریستی که قصد خرابکاری در تاسیسات شورای عالی انتخابات (CNE) در ماریچه (در ایالت مرکزی میراندا ونزوئلا) را داشت، گزارش کنم.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر از اعضای این گروه تروریستی حین حمل مواد انفجاری بازداشت شده اند، گفت این افراد تعدادی از اعضای گروهی موسوم به  «عملیات نیروهای آمریکایی ۲۰۲۰» هستند که توسط فردی به نام «ویلیام ریکاردو سانچز راموس» که ظاهرا در اسپانیا است، هدایت می‌شود.

ونزوئلا همواره دخالت‌های دولت آمریکا را سبب بروز مشکلات در کشور خود می‌داند و بارها واشنگتن را به حمایت و تجهیز گروه‌های تروریستی محکوم کرده است.

وزیر کشور ونزوئلا در تشریح فعالیت این گروه گفت «به لطف فعالیت فشرده ارگان‌های اطلاعاتی و اداره ضد جاسوسی بولیواری مشخص شد که بازداشت شدگان از اعضای همان گروهی هستند که در سال ۲۰۲۰ تلاش کردند تا در انتخابات مجلس شورای ملی اختلال ایجاد کنند». 

پایان سومین هفته ماه نوامبر شاهد رقابت‌ سیاسی در ونزوئلا خواهد بود. انتخابات منطقه ای و محلی ونزوئلا یکشنبه آینده برای گزینش سه هزار و ۸۲ مقام جدید (۲۳ فرماندار، ۳۳۵ شهردار، ۲۵۳ قانونگذار در شوراهای قانونگذاری و دو هزار و ۴۷۱ عضو شورا) برگزار خواهد شد.

همچنین در این دوره از انتخابات ونزوئلا بیش از یکصد ناظر از اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.   

مردم ونزوئلا در حالی به انتخابات محلی و منطقه ای فراخوانده شده اند که اکثریت مخالفان دولت از جمله حزب تحت رهبری خوان گوایدو رئیس‌جمهوری خودخوانده و رهبر مخالفان برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تحریم و غیبت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ و انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ در این صحنه سیاسی حاضر خواهند شد. انتخابات پارلمانی که پس از جولان چند ساله مخالفان، ۹۲ درصد کرسی‌های پارلمان را به حزب چاویسم (طرفداران هوگو چاوز و طرفداران دولت) واگذار کرد.

همچنین به دنبال استرداد الکس ساب تاجر کلمبیایی و از نزدیکان نیکلاس مادورو به آمریکا و استرداد قریب‌الوقوع هوگو کارباخال رئیس سازمان اطلاعاتی نظامی ونزوئلا از اسپانیا به آمریکا، انتخابات این کشور در شرایط بسیار حساسی برگزار می‌شود.

از طرفی مذاکرات دولت ونزوئلا و مخالفان پس از چندین تلاش ناموفق در سال‌های اخیر روند پیشرفت و تعاملی میان دو جناح را از ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) فراهم کرده است.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز