ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم ثبت سفارش خودرو برگزار شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۸:۳۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۱۱۰۱
ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم ثبت سفارش خودرو برگزار شد
ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو با موضوع قاچاق سازمان یافته خودرو امروز (یکشنبه) به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش برنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، در این جلسه از دادگاه، متهم خسروتاج به ادامه دفاعیات خود پرداخت.

خسروتاج گفت: در کیفرخواست اعلام کردند که پیش بینی نظارت در قراردادها صورت نگرفته است، اما در بند ٨ قرارداد منعقد شده با شرکت فناوران اعتماد راهبر نظارت پیش بینی شده و تمام گزارش‌های آن موجود است.

وی بیان داشت: زمانی که اتهام معاونت به بنده زده می‌شود باید بررسی شود که آیا در فعالیت ٤٠ ساله ام، فساد مالی داشتم یا تخلفی در کارم صورت گرفته است.

قاضی خطاب به متهم خسروتاج گفت: شما حافظ بیت المال بودید و می‌دانستید از چه تاریخی ثبت سفارش نباید صورت گیرد چرا جلوی این موضوع گرفته نشد؟

متهم پاسخ داد: ما هر کجا تخلفی دیدیم به مسئول حراست گزارش دادیم.

در ادامه قاضی از یزدانی فر نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد و توضیحاتش را بیان کند.

نماینده دادستان خطاب به خسروتاج گفت: اقدامات شما منجر به قاچاق بیش از ۶ هزار دستگاه خودرو شده است.

وی بیان داشت: شما به عنوان معاون وزیر بعد از ورود سازمان بازرسی شکایت خود را طرح کردید و در قامت شاکی ظاهر شدید.

بزدانی فر درباره اتهامات متهم خسروتاج افزود: در بحث واردات خودرو با دو گروه نمایندگی‌ها و غیر نمایندگی‌ها مواجه هستیم در بند ۶ بخشنامه معاون اول وقت ریاست جمهوری آمده است که در اسرع وقت واردات خودرو از سوی غیر نمایندگی‌ها ممنوع شود، اما ۱۰ روز بعد، این بخشنامه برای اجرا ابلاغ شده و در این ده روز حدود ٣٤ هزار دستگاه خودرو در سامانه ثبت شد که این عدد قابل توجهی است.

وی با اشاره به بخشنامه وزیر وقت صمت گفت: در این بخشنامه نیز آمده است که واردات خودرو از سوی نمایندگی‌ها و غیر نمایندگی‌ها به صورت موقت ممنوع شود جدای از اینکه چقدر این دستور درست بوده یا خیر، این بخشنامه با چهار روز تاخیر ابلاغ شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: اتهام شما بحث معاونت است نه مشارکت و ما نمی‌گوییم شما اختلاس کردید، اما عملکرد شما باعث غبارآلود شدن فضا شده است.

بزدانی فرد با بیان اینکه عدم اعلام تخلفات به نوعی جرم محسوب می‌شود، افزود: شما نمی‌توانید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید و بگویید ما این موضوع را به حراست سپرده بودیم چراکه شما مسئولیت داشتید.

خسروتاج در پاسخ به نماینده دادستان گفت: ما در آن شرایط زمانی در حد توانمان هرچه تشخیص دادیم انجام دادیم و هیچ سوء نیتی نداشتیم.
در ادامه قاضی از مکرمی وکیل متهم خسروتاج خواست در جایگاه قرار گیرد و وکیل متهم توضیحاتش را منوط به جلسه اخر کرد.

متهم خسروتاج نیز اخرین دفاعیاتش را بر عهده وکیل خود گذاشت و خطاب به قاضی گفت تمام صحبت هایم را مطرح کردم و آخرین دفاعیاتم را وکیلم بر عهده خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه نیز متهم ردیف سوم علی علی آبادی فرهانی مدیرکل وقت دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور در جریان جلوگیری از اجرای مقررات به دفاع از خود پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز