گفت وگو تلفنی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران و اوکراین

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۷:۵۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۶۱۱۶۹
گفت وگو تلفنی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران و اوکراین
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با همتای فرانسوی خود بصورت تلفنی درباره ایران و اوکراین گفت وگو کرد.

به گزارش برنا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که شامگاه یکشنبه به وقت محلی منتشر کرد، مدعی شده است: آنتونی بلینکن دیروز با ژان ایو لودریان گفت‌ وگو کرد تا درباره گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های نظامی نگران‌کننده روسیه در نزدیکی اوکراین و ادامه تعهد محکم آنها (آمریکا و فرانسه) به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین صحبت کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا که همواره به دنبال راه هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می شود، به دنبال بهانه ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

آمریکا  هشدار داده که هر گونه اقدام نظامی مسکو علیه اوکراین اشتباه جدی خواهد بود اما دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین ضمن رد این نگرانی‌ها تاکید کرده که روسیه تهدیدی برای کسی محسوب نمی‌شود.

روسیه پیشتر بارها عنوان کرده اقدامات نظامی اش در مرز با اوکراین تحرکات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

وزارت خارجه آمریکا درادامه اتهام پراکنی ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در بیانیه خود مدعی شد: آنها (وزرای خارجه آمریکا و فرانسه) همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

 وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نیز مدعی شد من با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، درباره نگرانی از حمله روسیه به اوکراین صحبت کردیم. ما همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز