ترس رژیم صهیونیستی از موشک‌های حماس رییس شاباک را به مصر کشاند

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۸:۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۱۱۷۹
ترس رژیم صهیونیستی از موشک‌های حماس رییس شاباک را به مصر کشاند
بیم و هراس صهیونیست‌ها از موشک‌های حماس، «رونین بار» رییس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ( شاباک ) را برای رایزنی راهی مصر کرد.

به گزارش برنا از خبرگزاری شهاب فلسطین به نقل از برخی منابع عبری زبان،  هیأت امنیتی همراه وی در قاهره تقویت روابط بین دو طرف، وضعیت نوار غزه و همچنین موضوعات دیگر را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

«ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به مصر رفته که قرار است با عباس کامل، رییس اطلاعات مصر دیدار خواهد کرد.

منابع مصری اوایل ماه جاری میلادی اعلام کردند کامل به نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیش‌نویس طرح کلی توافق مبادله اسیران مورد تایید حماس را مطرح خواهد کرد.

 پایگاه خبری «کان» رژیم صهیونیستی عصر شنبه فاش کرد که یک هیات امنیتی این رژیم صبح روز (یکشنبه) با هدف دیدار با تعدادی از مقامات مصری و گفت و گو درباره مسائل امنیتی منطقه از جمله تقویت روابط دو کشور، شهرک‌سازی در نوار غزه و فراهم کردن زمینه تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به قاهره سفر کرد.  

بر اساس این گزارش،  اعضای این هیات امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است امشب به سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازگردند. 

شبکه «‌ای ۲۴» (i۲۴) رژیم صهیونیستی نیز با اعلام این خبر اضافه کرد:  منابع مصری در اوایل ماه جاری اعلام کردند که قرار بود «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر، پیش‌نویس قرارداد تبادل اسرا را که مورد تایید حماس قرار گرفت، به «نفتالی بنت»  نخست وزیر رژیم اسرائیل تحویل دهد. 

این منابع به روزنامه «العربی الجدید» قطر نیز گفتند که کامل در جریان سفر آینده خود به سرزمین‌های اشغالی که در پایان ماه جاری انجام خواهد شد، جزئیات این قرارداد را به «نفتالی بنت» ارائه خواهد کرد و پس از آن وی تصمیم خواهد گرفت که آیا اجازه دارد به سمت اجرای آن حرکت کند یا خیر. 

به گزارش شبکه‌ای ۲۴ رژیم صهیونیستی، هفته گذشته نشستی با حضور اعضای کمیته نظامی مشترک ارتش این رژیم و ارتش مصر در شرم الشیخ برگزار شد و در این دیدار دو طرف در مورد مسائل مشترک دو ارتش گفت وگو کردند. 

در این نشست که سرلشکر «عودید باسیوک» رئیس بخش عملیات و سرگرد «طال کلمان» رئیس بخش راهبردی و دائره سوم و «سرتیپ « آوی دابرین» رئیس واحد روابط خارجی ارتش رژیم صهیونیستی حضور داشتند، اصلاحیه‌ای در توافقنامه صلح صورت گرفت که مورد تایید رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بر اساس آن حضور امنیتی مصر در منطقه رفح تقویت می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز