سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با برنا:

اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شد/ اساسنامه شامل اهداف، ماموریت‌ها و نحوه انتخاب اعضا است/ آرزوی موفقیت برای ورزشکاران داریم

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۱۲۷۰
اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شد/ اساسنامه شامل اهداف، ماموریت‌ها و نحوه انتخاب اعضا است/ آرزوی موفقیت برای ورزشکاران داریم
سخنگوی شورای نگهبان در مورد جزئیات تائید اساسنامه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: ذیل این کمیته، 17 کمیسیون پیش بینی شده و حاوی احکام جزئی تری مثل نحوه انتخاب خزانه دار یا منابع درآمدی و یا عواید کمیته ملی جمهوری اسلامی ایران است.

«هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با جزئیات تایید «اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران» گفت: اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران دو بار در رفت و آمد بین دولت و شورای نگهبان بود که در جلسه اخیر شورای نگهبان مصوبه نهایی بررسی شد و خلاف شرع موازین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اساسنامه شامل اهداف و ماموریت های کمیته ملی المپیک است، افزود: وظایف و اختیارات کمیته، ارکان آن، مجمع عمومی، هیات اجرایی، رئیس و ... در اساسنامه ذکر شده است.

او ادامه داد: ترکیب اعضای مجمع عمومی در این اساسنامه ذکر شده و وظایف و اختیارات مجمع عمومی کمیته تعیین تکلیف شده است، ترتیبات جلسات عمومی مجمع اعم از عادی و فوق العاده هم مشخص شده است، هم چنین ترکیب هیات اجرایی و دوره فعالیت آنها و در آخر وظایف آنها در مواد اساسنامه ذکر شده است.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: وظایف و اختیارات رئیس کمیته ملی المپیک و دبیرکل هم در اساسنامه آورده شده است، همچنین وظایف مرکز نظارت بر تیم های ملی هم در اساسنامه کمیته ملی المپیک مشخص است. 

طحان نظیف تصریح کرد: ذیل این کمیته، 17 کمیسیون پیش بینی شده و حاوی احکام جزئی تری مثل نحوه انتخاب خزانه دار یا منابع درآمدی و یا عواید کمیته ملی جمهوری اسلامی ایران است. 

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران کشور گفت: آرزوی ما این است که شاهد موفقیت های روزافزون ورزشکاران کشورمان باشیم و امید است افتخار آفرینی هایی که ورزشکاران عزیز داشتند، همواره تکرار شود و این موفقیت ها در آینده بیشتر هم شود و در پی آن دل مردم ایران، جامعه ورزشی و دوستداران ورزش کشورمان شاد شود و مردم شاهد این باشند که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی هر روز بالا رفته و به احتزاز در آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز