طالبان لیست مفسدان بزرگ اقتصادی افغانستان را منتشر کرد

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۰:۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۲۳۱۳
طالبان لیست مفسدان بزرگ اقتصادی افغانستان را منتشر کرد
سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با متهم کردن تعدادی از مقامات سابق دولت پیشین افغانستان به فساد اقتصادی گفت:حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین ،عبدالله عبدالله، رئیس سابق شورای مصالحه ملی و فضل هادی مسلمیار رئیس پیشین مجلس سنای افغانستان از مفسدان بزرگ اقتصادی هستند.

به گزارش برنا از خبرگزاری خامه پرس افغانستان ،"محمد خالد حنفی"، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر سه شنبه شب در مراسمی که در ولایت بلخ افغانستان اظهار داشت طالبان با اعلام عفو عمومی از این افراد محافظت می‌کند.

وی  با اشاره به  خارج کردن سرمایه های کشور توسط تعدادی از  مسوولان و مقامات عالیرتبه دولت پیشین افغانستان گفت که این افراد به موقع محاکمه خواهند شد.

این نخستین باری است که یک مقام طالبان،رئیس جمهوری  پیشین افغانستان و تعدادی از مقامات عالیرتبه این کشور را متهم به فساد اقتصادی می‌کند.

حامد کرزی ، عبدالله عبدالله و هادی مسلمیار پس از کنترل افغانستان توسط طالبان در کابل ماندند و به  فعالیت سیاسی خود ادامه دادند.

برخی از گزارش ها حکایت از حصر خانگی و خلع سلاح محافظان شخصی این افراد حکایت دارد.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) سال گذشته در گزارشی اعلام کرد حدود ۱۹ میلیارد دلار از کمک‌های آمریکا به بازسازی افغانستان حیف و میل شده است.

در گزارش جدید سیگار آمده است که از سال ۲۰۰۲ تا  ۲۰۲۰ ، کنگره آمریکا حدود ۱۳۵ میلیارد دلار را به منظور بازسازی افغانستان اختصاص داده است. از آن میان، سیگار۶۳ میلیارد را مورد تفتیش قرار داده است. یافته‌های سیگار نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار از ۶۳ میلیارد مورد تفتیش قرار گرفته، حیف و میل شده است.

در ادامه این گزارش اضافه شده است بخشی از این پول هدر رفته، بخشی از آن مورد سوء استفاده قرار گرفته و بخشی دیگر هم مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز