انتقاد چین از آمریکا!

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۱:۴۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۲۴۰۶
انتقاد چین از آمریکا!
سفیر چین در ایالات متحده ضمن انتقاد از آمریکا به خاطر سرکوب شرکت های چینی گفت که سفارت چین در واشنگتن به پشتیبانی و ارایه خدمات به شرکت های چینی در ایالات متحده و تلاش ها برای سرکوب شرکت های چینی به بهانه امنیت ملی ادامه خواهد داد.

به گزارش برنا از شینهوا، «چین گانگ» روز چهارشنبه در یک هم اندیشی آنلاین با اعضای اتاق بازرگانی چین افزود: سران دو کشور اخیرا یک نشست ویدیویی صریح، عمیق، سازنده و پربار داشتند که جهت توسعه روابط چین - آمریکا در آینده را مشخص و به آن انرژی تزریق کرده و سیگنال قوی و مثبت نیز به جهان ارسال کرده است.

او سهم اتاق بازرگانی عمومی چین و شرکت‌های عضو آن در توسعه روابط اقتصادی و تجاری چین و ایالات متحده را تایید و آن ها را تشویق به تقویت اعتماد به نفس، بومی سازی خود و ادامه فعالیت های قانونی و انجام وظایف اجتماعی خود تشویق کرد.

پیش از این نیز "وانگ ون بین" سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود که کشورش از سرکوب شرکت های چینی به بهانه امنیت ملی حمایت خواهد کرد.

آمریکا چند شرکت چینی از جمله هواوی و زد تی ای که در زمینه ارتباطات و مخابرات عمل می کنند را به بهانه تهدید علیه امنیت ملی تحریم کرده بود.

نظر شما