بحران مرزی در بلاروس ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۲:۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۲۵۰۱
بحران مرزی در بلاروس ادامه دارد
وزیر دفاع لهستان ضمن هشدار در این مورد که بحران مرزی بلاروس ممکن است ماه ها ادامه یابد، گفت پناهجویان بار دیگر شبانگاه مرز لهستان را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش برنا به نقل از روزنامه گاردین، نیروهای مرزی لهستان به روی جمعیتی از پناهجویان که قصد داشتند از مرز این کشور عبور کنند، گاز اشک آور شلیک و برای متفرق کردنشان از ماشین های آب پاش استفاده کردند.

هزاران نفر که عمدتا از خاورمیانه هستند در مرز بلاروس چادر زده اند.

غرب این رویداد را بحران مهندسی شده از سوی بلاروس برای تفرقه افکنی در اتحادیه اروپا و عکس العمل نشان دادن به تحریم ها می داند؛ اتهامی که مینسک آن را رد کرده است.

در این میان، «ماریوس بلاشاک» وزیر دفاع لهستان گفت: باید برای این واقعیت آماده باشیم که اوضاع در مرز لهستان – بلاروس قرار نیست بزودی بهبود یابد.

وی افزود: ما باید برای ماه ها آماده باشیم و امیدوارم که این وضعیت سال ها به طول نینجامد.

وزیر دفاع لهستان تاکید کرد که پناهجویان با استفاده از همان روش حمله به مرز لهستان، سعی داشتند از این مرز عبور کنند.

وی یادآور شد که توجهات بر وقایع روی داده در کوژنگتسا (روستایی در لهستان) معطوف است، در حالی که گروه های کوچکتری از پناهجویان تلاش کردند شبانه به زور از بخش های دیگری از مرز لهستان رد شوند.

خدمات گارد مرزی لهستان اعلام کرد ۱۶۱ مورد عبور غیرقانونی از مرز لهستان را در روز سه شنبه شناسایی کرده است.

پلیس لهستان روز چهارشنبه اعلام کرد ۹ نیروی پلیس به همراه یک گارد مرزی و یک نظامی در جریان درگیری های شامگاه سه شنبه زخمی شدند.

بحران تجمع پناهجویان گرسنه و سرمازده در مرز بلاروس و لهستان درسرمای زیر صفر درجه، به مناقشه‌ای جدید بین روسیه و غرب تبدیل شده است. اتحادیه اروپا، روسیه و بلاروس را در ایجاد این وضعیت مقصر می داند و خواستار اقدامات متقابل علیه آنها شده است؛ اتهاماتی که روسیه و بلاروس آن را رد می کنند.

اتحادیه اروپا قرار است به همین خاطر تحریم های جدیدی علیه بلاروس اعمال کند، چون مدعی است بلاروس از پناهجویان به عنوان یک سلاح علیه اروپا استفاده کرده است.

ناتو، اتحادیه اروپا و لهستان بارها «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس را به گسیل مهاجران به سوی مرز لهستان متهم کرده اند. ادعایی که دولت مینسک همواره آنها را رد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز