جمهوری‌خواهان در کمین دولت بایدن!

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۳:۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۲۵۱۲
جمهوری‌خواهان در کمین دولت بایدن!
واشنگتن تایمز گزارش داد، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا به شکل فزاینده ای اطمینان دارند در انتخابات آتی اکثریت را در این مجلس کسب خواهند کرد. آنها می گویند تحقیقات سختی را درباره دولت جو بایدن انجام خواهند داد و دموکرات ها را وادار به پاسخگویی درباره سوءاستفاده از قدرت خواهند کرد.

به گزارش برنا، این روزنامه افزود: جمهوریخواهان به این روزنامه گفته اند که کمیته های تحقیقاتی را به منظور اعتراض والدین درباره وضعیت مدارس فرزندانشان، نحوه مدیریت همه گیری کرونا و نیز مسائل مربوط به هانتر بایدن پسر جو بایدن تشکیل می دهند.

جمهوریخواهان کمیته نظارت همچنین به دنبال تحقیقات درباره آثارهنری هانتر بایدن هستند که با قیمت های هنگفت به مشتریانی ناشناس فروخته شده اند.

جیم جوردن از نمایندگان بلندپایه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت اوهایو فهرستی از موضوعاتی را که در صورت بازگشت جمهوریخواهان و کسب اکثریت در انتخابات آتی سال آینده به آن خواهند پرداخت تهیه کرده است.

وی گفت: هزاران اظهارنامه مالیاتی آمریکایی ها بر ملا شد.

این نماینده  به افشاگری اسناد مالیاتی ثروتمندان آمریکایی که رسانه مستقل پروپابلیکا در آمریکا در حوزه خبرنگاری تحقیقاتی منتشر کرده اشاره داشت.

وی همچنین گفت: دکتر فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید در یک سال و نیم گذشته مردم را گمراه کرده است.

دارل عیسی که ریاست کمیته نظارت را در زمان اکثریت جمهوریخواهان در گذشته برعهده داشته گفت اکثریت جدید  جمهوریخواهان همچنین باید درباره خروج آشفته از افغانستان و سیاست های اجرا شده که به آمریکایی ها در داخل آسیب رسانده  تحقیقات کنند.

وی گفت مساله آزادی آمریکایی ها اولویت دارد و ما باید درباره هر اقدام یا سیاستی که به آمریکایی ها آسیب می زند یا باعث از دست رفتن جان آنها می شود تحقیق کنیم.

واشنگتن تایمز نوشت: جمهوریخواهان از رفتارهای نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و تیم رهبری او از زمان کسب اکثریت توسط دموکرات ها در سال ۲۰۱۸ عمیقا خشمگین هستند. روزنامه واشنگتن تایمز از پلوسی درباره این که آیا نگران تحقیقات جمهوریخواهان از دولت بایدن در صورت کسب اکثریت کرسی های این مجلس است سوال کرده است.

به نوشته این روزنامه، پلوسی از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

یکی ازنمونه های آشکار در این زمینه مربوط به محرومیت تیلور گرین از همه کمیته هایی است که او در آنها عضو بوده است. جمهوریخواهان می گویند دموکرات ها به بهانه پست های او علیه دموکرات ها در شبکه های اجتماعی او را محروم کردند هر چند که پیام های او مربوط به قبل از ملحق شدن این نماینده به کنگره بوده است.

این اولین بار در تاریخ کنگره بود که حزب اکثریت، یک قانونگذار از حزب اقلیت را از وظایف کمیته ای خود محروم کرده است. دموکرات ها اکنون نیز به فکر محروم کردن پال گوسار قانونگذار جمهوریخواه دیگری هستند.

دموکرات ها به جای نگرانی درباره اقدامات تلافی جویانه اقلیت جمهوریخواه درصورت پیروزی در انتخابات آتی،  بیشتر وقت خود را صرف تصویب طرح چند تریلیون دلاری رفاه اجتماعی و تغییرات آب و هوایی کرده اند و امیدوارند با این بسته جایگاه خود را تقویت کرده و بار دیگر بتوانند اکثریت را درانتخابات سال ۲۰۲۲ کسب کنند.

نظر شما