نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد کشور با سعید خطیب زاده برگزار شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۲۰:۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۲۶۶۷
نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد کشور با سعید خطیب زاده برگزار شد
نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد کشور با سعید خطیب زاده رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه امروز برگزار شد.

به گزارش برنا، در این نشست که بیش از ۳۶ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه های فرهنگی، درمانی، محیط زیست و سایر موضوعات بین المللی حضور داشتند، روسای هیات امنا و اعضای سمن ها با رویکرد وزارت امور خارجه در رابطه با سمن ها آشنا شده و در عین حال مسئولین حوزه سمن ها در وزارت امور خارجه نیز با دغدغه ها و مشکلات پیش روی سمن ها آشنا شدند.

 

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در این نشست خطاب به هیات های امنا و اعضای سمن های شرکت کننده ، با تاکید بر دو اصل اساسی « هماهنگی» و « استقلال» در تعاملات با سمن ها، ضمن اشاره بر اهمیت حضور و فعالیت سمن ها در جمهوری اسلامی ایران بر تعهد وزارت امور خارجه در حمایت و ایجاد تسهیلات جهت فعالیتهای موثر سمن ها در عرصه های بین المللی تاکید کرد.

 

روسا و اعضای هیات امنای سمن های شرکت کننده در این نشست نیز در اظهارات خود، علاوه بر قدردانی از تشکیل جلسه حاضر، خواستار ادامه جلسات رو در رو جهت طرح مسائل و خواسته های سمن ها و همچنین افزایش حمایتهای وزارت امور خارجه از سمن ها جهت حضور در عرصه های بین المللی و انعکاس مسائل حوزه های فعالیتهای خود شدند.

 

شایان ذکر است در حال حاضر از حدود یکصد سمن ثبت شده نزد وزارت کشور با کار ویژه موضوعات بین المللی، هفتاد سمن دارای مقام مشورتی نزد شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل متحد می باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز