رئیسی در نشست با نخبگان، علما و اقشار مختلف مردم زنجان:

اولویت ما سامان دادن پروژه‌های نیمه تمامی است که مردم را رنج می دهد/دولت ضمن حمایت از اصحاب فرهنگ، به آنها میدان فعالیت می دهد

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۱۹:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۳۰۱۳
اولویت ما سامان دادن پروژه‌های نیمه تمامی است که مردم را رنج می دهد/دولت ضمن حمایت از اصحاب فرهنگ، به آنها میدان فعالیت می دهد
رئیس جمهور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت دانست و تصریح کرد: در سفرهای استانی هیچ پروژه جدیدی آغاز نمی‌کنیم مگر در موارد استثنا و ضرورت، چرا که پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهند. لذا اولویت ما سر و سامان دادن به پروژه‌های نیمه تمام‌ است.

به گزارش برنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم زنجان با اظهار تاسف از اینکه به خاطر محدودیت‌های کرونایی امکان حضور در اجتماعات مردمی را نیافته است، گفت: حاضران در این جلسه به نمایندگی از مردم دیدگاهها و نظرات ارزشمندی بیان کردند که انشاءالله مورد توجه قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به سرودی که در این مراسم اجرا شد، افزود: سرود بسیار زیبا و پرمضمونی بود که جا دارد از رسانه ملی هم پخش شود، چون موضوع آن رونق تولید بود و امسال، سالِ توجه به تولید هست.
دکتر رئیسی اظهار داشت: استان زنجان مفاخر و علمای بزرگی داشته که نه تنها به زنجان یا به ایران اسلامی بلکه متعلق به جهان اسلام هستند و نام بلندشان همواره در همه محافل و مراکز علمی می‌درخشد.
رئیس جمهور همچنین به کلیپی که در این مراسم از سرداران شهید و غواصان زنجانی در دفاع مقدس پخش شد، اشاره و تصریح کرد: باید همواره این نکته را مدنظر داشته باشیم که چه کسانی این مسئولیت‌ها را در اختیار ما گذاشتند و ما باید به چه کسانی پاسخگو باشیم. غواصان دریادل زنجانی در دوران دفاع مقدس چه کردند! در سخن آسان است، اما آنچه آنها انجام دادند همواره پیش روی ماست.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: همه مسئولان در همه عصرها و نسل‌ها و دولت‌ها و مجلس‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور باید توجه داشته باشند که امروز وارث چه نسلی هستند. این درس بزرگی برای همه ما مسئولان و تعیین کننده آن است که چه کنیم و چه باید انجام دهیم؛ این مسئولیت خطیری است.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همواره باید به مساله فرهنگ در این استان و در تمام کشور توجه کنیم، خاطرنشان کرد: پیوست حکم اخیر رهبری معظم انقلاب اسلامی برای دوره جدید فعالیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی حاوی نکات بسیار ارزشمندی است. بر اساس این پیوست چهره‌های فرهنگی باید در حوزه فرهنگ و حوزه اقتصاد فرهنگ تلاش مضاعفی داشته باشند.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه دولت موظف است در عرصه فرهنگ به هدایت، نظارت و حمایت جدی از فعالان فرهنگی بپردازد، گفت: دولت باید با تامین تسهیلات لازم و انجام حمایت‌های حقوقی، از اصحاب فرهنگ حمایت کرده و به آنها میدان فعالیت دهد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از همه دست‌اندرکاران واکسیناسیون عمومی، اضافه کرد‌: این لطف خدا بود که توانستیم واکسن مورد نیاز کشور را تامین کنیم و امروز با رسیدن سطح واکسیناسیون به ۱۰۰ میلیون دز به شکل بهتری از جامعه در برابر کرونا صیانت می‌شود. همچنین به طور جدی به دنبال پرداخت معوقات کادر درمان هستیم.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه هر گونه توسعه از نظر ما فرع بر حفظ محیط زیست است، اظهار داشت: توجه به حفظ محیط زیست استان بسیار مهم است. نباید اجازه دهیم صنایع در کشور آلایندگی ایجاد کنند. امروز در بازدید از سایت دپوی کیک روی زنجان دیدیم که گام‌های خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست استان برداشته شده است.
رئیس جمهور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت دانست و تصریح کرد: در سفرهای استانی هیچ پروژه جدیدی آغاز نمی‌کنیم مگر در موارد استثنا و ضرورت چرا که پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهند. لذا اولویت ما سر و سامان دادن به پروژه‌های نیمه تمام‌ است.
دکتر رئیسی در ادامه به موضوع حقوق زنان که از سوی یکی از سخنرانان مطرح شد، اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است به حقوق زنان به ویژه زنان سرپرست خانواده و یا زنان بدسرپرست توجه جدی کنیم. باید برای این دسته از زنان زمینه اشتغال سالم فراهم شود تا هم آنها به آرامش برسند و هم بتوانند در مسیر توسعه کشور نقش‌آفرینی کنند.
رئیس جمهور ادامه داد: در پیوست حکم مقام معظم رهبری برای دوره جدید فعالیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مساله حفظ کرامت زنان و توجه به نهاد خانواده بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه تلاش کند. اساسا باید برای کار و تلاش خانم‌ها در مراکز مختلف پیوست فرهنگی تهیه شود.

 

نظر شما