لاوروف تلاش غرب برای تحمیل نظم خود بر کشورهای جهان را بی فایده خواند

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۲۰:۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۳۰۱۵
لاوروف تلاش غرب برای تحمیل نظم خود بر کشورهای جهان را بی فایده خواند
سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه، تلاش غرب برای تحمیل نظم و اصول مورد نظر بر بقیه کشورهای جهان را بی فایده خواند.

به گزارش برنا، لاوروف پس از جلسه مقام های وزارت امور خارجه روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای غربی گروه کوچکی از کشورها را جمع کرده و مساله ای را از دستور کار سازمان ملل را بعنوان موضع خود درباره آن مساله بدون بحث و مذاکره تعیین می کنند.


  لاوروف با بیان اینکه حقیقت بدون بحث بدست نمی آید، اظهار کرد: به همین خاطر تلاش برای تحریف اصول بین المللی در بین کشورهای خودی برای غرب و اعلام آن بعنوان الگو برای اجرا برای همه کشورهای جهان، بی فایده است.

 امکان مناقشه بین روسیه و غرب افزایش می یابد
وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت که امکان وقوع مناقشه بین روسیه و کشورهای غربی افزایش می یابد.

لاوروف با اشاره به گفت و گوی مفصل با پوتین درخصوص روابط روسیه و کشورهای غربی و امکان وقوع مناقشه بین دو طرف افزود: در وهله اول به این خاطر چنین وضعیتی بوجود آمده است که غرب به هیچ وجه نمی خواهد بطور برابر رفتار کرده و موازنه منافع جستجو کند و می خواهد مواضع خود را در مسائل مختلف به اجرا گذارد.  

اوکراین در پی اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه است
لاوروف در ادامه گفت: واشنگتن باید این واقعیت را درک کند که اوکراین فقط در پی اعمال تحریک آمیز در مورد روسیه است تا اینکه مسکو به آن پاسخ دهد.

وی افزود: این افراد بالغ نمی توانند این واقعیت را درک نکنند که در اوکراین بسیاری از مقامهای ارشد فقط منتظر اعمال تحریک آمیز از سوی کشورهای غربی هستند تا روسیه پاسخ دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز