روسیه آمریکا را متهم کرد

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۰:۵۳:۰۷
کد خبر: ۱۲۶۳۰۹۰
روسیه آمریکا را متهم کرد
سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای، واشنگتن را به آزار روس تبارهای این کشور متهم و از این اقدامات واشنگتن انتقاد کرد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سفارت روسیه در آمریکا روز جمعه در بیانیه خود خواستار رفتار عادلانه دولت و سازمان های امنیتی آمریکا در مورد روس تبارهای مقیم این کشور شد.

در این بیانیه با اشاره به فشار بی سابقه به جامعه روس تبارهای امریکا از طرف دولت این کشور ازجمله توقف فعالیت «سازمان هموطنان روس در آمریکا» که پس از پیگرد ازسوی اف. بی. آی انجام گرفت، گفته شده است: از اقدامات خصمانه آمریکا علیه هم میهنان روس که به بهانه شک به فعالیت بدون ثبت در قلمرو این کشور به عنوان عامل خارجی صورت می گیرد، منزجر هستیم.

  سفارت روسیه در واشنگتن می گوید: اف. بی. آی بطور خشن به بازجویی نمایندگان «سازمان هموطنان روس در آمریکا» پرداخته و وسایل شخصی آنها را گرفت.

در بیانیه این مرکز دیپلماتیک خاطرنشان شده است که آمریکا حق روس تبارها برای ارتباط با میهن خود و مشارکت فعال در حفظ میراث فرهنگی و زبانی خود را نقض می کند.  

در بیانیه گفته شده است: سفارت روسیه بارها موضع خود را در مورد روس های مقیم آمریکا و حقوق آنها را برای مقامهای آمریکایی بازگو کرده است اما طرف آمریکایی خواسته طرف روس در مورد تامین حقوق اساسی روس تبارها را نادیده می گیرد.  

مقامهای روس در سالهای اخیر بارها از اقدامات غیرقانونی آمریکا در ربودن اتباع روس از کشورهای دیگر و نیز حبس طولانی مدت شهروندان روس زندانی شده در آمریکا و بدرفتاری با آنها متهم کرده و خواستار آزادی همه افراد ربوده شده ازسوی این کشور شده اند.  

نظر شما