تصویب بسته اقتصادی به ارزش ۴۸۰ میلیارد دلار در ژاپن

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۰:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۳۴۲۹
شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن گزارش کرد، کابینه این کشور برای کمک به افراد متاثر از همه گیری جهانی کرونا و احیاء دوباره اقتصاد ژاپن، یک بسته اقتصادی به ارزش حدود ۴۸۰ میلیارد دلار تصویب کرده است.

به گزارش برنا از شبکه خبری «ان. اچ. کی»؛ کیشیدا فومیو نخست وزیر ژاپن در این باره گفت که «ما این اقدامات اقتصادی را به سرعت اجرا خواهیم کرد تا اقتصاد آسیب دیده بر اثر همه گیری کرونا را بازسازی کنیم. ما از سر گیری فعالیت های اجتماعی-اقتصادی را ترویج خواهیم کرد و در سریعترین زمان ممکن اقتصاد را در مسیر رشد قرار خواهیم داد.»

اولویت نخست دولت مقابله با ویروس کرونا است. دولت ژاپن قصد دارد شبکه بهداشت و درمان را به گونه ای تقویت کند که بتواند در وضعیتی که طی آن سرایت پذیری این ویروس دو برابر می شود، با آن مقابله کند.

از جمله موارد حمایت از خانوارها در این بسته، یک بار پرداخت نقدی حدود ۹۰۰ دلار به افراد ۱۸ سال به پایین است. کسب و کارهایی که فروش آنها به دلیل این همه گیری کاهش یافته است نیز قادر خواهند بود کمک های مالی دریافت کنند.

تصویب این بسته حمایتی در حالی است که داده های دولت ژاپن حاکی از آن است همه گیری ویروس کرونا منجر به بیکاری های طولانی مدت شده است.

وزارت امور داخلی می گوید شمار میانگین ماهیانه بیکارها برای بیش از ۱۲ ماه گذشته حدود ۶۶۰ هزار نفر بود که این رقم ۱۸۰ هزار نفر بیشتر از همین دوره در سال گذشته است.

وزارت کار می گوید نظام بیمه بیکاری برای کسانیکه در اثر این همه گیری بیکار شده اند، مزایای ویژه ای ارائه می دهد. اما مزایای آنها پس از ۳۶۰ روز تمام می شود.

دولت به کارفرمایان بطور مستمر یارانه پرداخت کرده است تا از افزایش بیکاری جلوگیری کند اما از آنجائیکه این همه گیری بر اقتصاد تاثیر گذاشته، کسانیکه دنبال شغل هستند با پیشنهادهای کاری کمتری روبرو می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز