ادعای جدید آمریکا/ اقدامات نظامی روسیه علیه اوکراین

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۰:۳۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۳۴۴۳
ادعای جدید آمریکا/ اقدامات نظامی روسیه علیه اوکراین
به گزارش نشریه نیویورک تایمز، آمریکا با توجه به تجمع نیروهای نظامی روسیه در مرزهای غربی، به متحدان خود در باره احتمال یک اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که فرصت اندکی برای بازداشتن مسکو دراین زمینه وجود دارد.

به گزارش برنا، نیویورک تایمز نوشت: مقامات اطلاعاتی غربی معتقدند که رئیس جمهوری روسیه قصد دارد تا مناطق بیشتری از قلمرو اوکراین را تحت اختیار خود در آورد.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: نهادهای اطلاعاتی آمریکایی به متحدان واشنگتن هشدار می دهند که فرصت اندکی برای ممانعت از اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین وجود دارد. به همین دلیل، کشورهای اروپایی در حال همکاری با آمریکا برای ارائه مجموعه ای  از فشارهای نظامی و اقتصادی علیه روسیه هستد تا مسکو  را از انجام این عمل بازدارند.

نیویورک تایمز درادامه نوشت:بنا به گفته مقامات ارشد آمریکایی، هنوز مشخص نیست که روسیه با تجمع عظیم نیروهای خود در نزدیکی مرز اوکراین  چه قصدی دارد، اما آمریکا این تحرکات را جدی گرفته و آن را یک نمایش قدرت توخالی فرض نمی کند.

بنابراین گزارش ، آمریکا روز گذشته (جمعه ) اطلاعاتی را دراین زمینه توسط  ژنرال «مارک میلی»  رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اختیار ژنرال «والری زالوژنی»  فرمانده کل نیروهای ارتش اوکراین قرار داد.

نیویورک تایمز نوشت: از سویی دیگر «آوریل دی. هاینس» مدیر «اطلاعات ملی » آمریکا (DNI) هفته گذشته به بروکسل سفر کرد و سفرای ناتو را درجریان این  موضوع قرار داد.

نیویورک تایمز نوشت: برخی از مقامات سابق آمریکایی دراین باره می گویند پوتین قصد دارد تا مناطقی بین مرزهای شرقی اوکراین تا کریمه را بدین روش ایمن سازد اما برخی از تحلیگلران آمریکایی بر این باورند که رئیس جمهوری روسیه ماه های پیش رو را فرصتی منحصر به فرد برای انجام عملیات نظامی می بیند.

شبه جزیره کریمه به دنبال بروز ناآرامی های سیاسی داخلی در سال ۲۰۱۴ در اواکراین و درجریان برگزاری یک همه پرسی ساکنان این منطقه  که در ۱۶ مارس ۲۰۱۴  (۲۵ اسفند ۱۳۹۲) به عمل آمد، به روسیه محلق شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز