نیکاراگوئه از سازمان کشورهای آمریکایی خارج می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۲:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۳۵۲۸
نیکاراگوئه از سازمان کشورهای آمریکایی خارج می‌شود
ماناگوآ دیروز به طور رسمی روند خروج از سازمان کشورهای آمریکایی به دلیل «مداخلات مستمر» این نهاد وابسته به آمریکا در امور داخلی نیکاراگوئه را کلید زد.

به گزارش برنا، روزنامه ال پائیس اسپانیا نوشت: پس از اقدامات و اظهارات مداخله جویانه آمریکا و متحدانش در رد انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه، «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری منتخب این کشور، سازمان کشورهای آمریکایی را به اتخاذ «رویکرد مداخله جویانه» علیه کشورش متهم کرد و تصمیم به خروج از این نهاد منطقه ای گرفت.

در همین راستا، «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اعلام این خبر تاکید کرد: سازمان کشورهای آمریکایی که در ابتدا با عنوان حمایت از کشورهای آمریکای لاتین تشکیل شده بود، به ابزاری در دستان واشنگتن برای مداخله‌جویی در کشورهای منطقه تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، با استناد به ماده ۱۴۳ منشور سازمان کشورهای آمریکایی و در راستای اجرای دستور «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری این کشور، از این «تصمیم تزلزل ناپذیر» خبر داد و گفت: در برابر اقدامات ناقض حقوق از سوی سازمان کشورهای آمریکایی و ایالات متحده، کناره گیری خود را از این نهاد ابزاری تحت منافع واشنگتن ابراز می داریم.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مجلس ملی این کشور روز سه شنبه بیانیه محکومیت خود را علیه این سازمان آمریکایی تصویب و در آن تصریح کرد که «مردم و دولت نیکاراگوئه از عضویت در این سازمان برده واشنگتن خارج می شوند».

نظر شما