تمدید حضور نظامیان آمریکایی در عراق تکذیب شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۹:۵۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۳۷۵۵
تمدید حضور نظامیان آمریکایی در عراق تکذیب شد
فرماندهی عملیات مشترک عراق تمدید حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب کرد و در همین حال گروه های مقاومت عراقی ضمن هشدار درباره ادامه حضور آمریکایی ها از آمادگی برای مقابله با اشغالگران خبر دادند.

به گزارش برنا، ژنرال «تحسین الخفاجی» در گفت و گویی مطبوعاتی گفت که «سخن درباره تمدید موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق غیر دقیق و نادرست است؛ موعد خروج نیروهای رزمی آمریکا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ آینده و غیرقابل تغییر است.»

الخفاجی تصریح کرد: رابطه بین دو طرف (عراقی و آمریکایی) بعد از خروج نیروهای رزمی آمریکا، رابطه ای مستشاری در عرصه های آموزش، تسلیح، اطلاعاتی و امنیتی علیه سازمان تروریستی داعش خواهد بود.

مطابق مصوبه پارلمان عراق نیروهای آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کرده باشند هر چند مقام های آمریکایی برای تمدید حضور نیروهای خود تلاش می کنند. آمریکایی ها در حالی بهانه حضور خود در خاک عراق را مبارزه با داعش می دانند که سال هاست عملیاتی علیه این گروه تروریستی انجام نداده اند.

گردان‌های سیدالشهداء: برای رویارویی سرنوشت‌ساز با اشغالگران آماده باشید

در همین حال،‌گردان‌های سیدالشهداء(ع) خواستار افزایش سطح آمادگی‌ها برای رویارویی سرنوشت‌ساز و تاریخی با نیروهای آمریکایی شد.

«ابو آلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سید الشهداء(ع) در توئیتی نوشت: با نزدیک شدن به ساعت تعیین‌کننده و نبرد بزرگ، مقاومت اسلامی گردان‌های سید الشهداء(ع) از گشوده شدن باب عضویت و داوطلب شدن در صفوف خود خبر می‌دهد و از مردم مقاوم عراق و گروه‌های مقاومت می‌خواهد به منظور رویارویی سرنوشت‌ساز و تاریخی با اشغالگران آمریکایی در ساعت ۱۲ شامگاه روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ بر سطح آمادگی خود بیفزایند.

هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت: از نزدیک میزان پایبندی به نتایج گفتگوهای راهبردی را زیر نظر داریم

در همین رابطه، پیش از تکذیب اخبار تمدید حضور نیروهای رزمی آمریکا، هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت نیز بیانیه‌ای درباره روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق صادر کرده بود.

در این بیانیه آمده بود: ما از نزدیک میزان پایبندی به نتایج گفتگوهای راهبردی را زیر نظر داریم؛ گفتگویی که ما ایمانی به جدیت اشغالگران و پایبندی آنها بدان نداشتیم، ما با خود پیمان بستیم تا به مذاکره‌کنندگان عراقی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از سرزمین پاکمان به شیوه‌های دیپلماتیک فرصت دهیم اما می‌بینیم که تاکنون هیچ نشانه‌ای از خروج آنها علیرغم باقی ماندن تنها حدود ۴۰ روز به تاریخ ۲۰۲۱/۱۲/۳۱ مشاهده نمی‌شود، بلکه برعکس شاهد اقدام اشغالگران گستاخ به افزایش شمار نیروها و تجهیزات در پایگاه‌های موجود در عراق هستیم و نیز اکنون اظهارنظرهای رسمی و شبه رسمی از مسئولان دولت آمریکا درباره قصدشان برای عدم خروج از کشور به بهانه درخواست بغداد به گوش می‌رسد، در عین حال هیچ گونه واکنش یا تکذیبی از سوی دولت عراق در قبال این اظهارنظرهای نسنجیده دیده نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما تاکید می‌کنیم که سلاح شریف مقاومت که در روزهای اخیر بسیار درباره آن سخن گفته شده است و برخی تلاش کردند تا آن را وارد کشمکش‌های سیاسی کنند، در زمان مناسب و پایان ضرب الاجل مشخص شده در ساعت ۲۴ شب ۲۰۲۱/۱۲/۳۱ برای قطع کردن رگ‌های اشغالگران حاضر خواهد بود.

نظر شما