آمار دلخراش از کشتار کودکان در جنگ یمن

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۲۲:۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۶۳۷۸۹
آمار دلخراش از کشتار کودکان در جنگ یمن
«نجیب القباطی» معاون وزیر بهداشت یمن شنبه شب در خصوص پیامدهای جنگ چندین ساله این کشور اعلام کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ کودک زیر پنج سال در نتیجه جنگ، گرسنگی، بیماری و محاصره و آثار فاجعه‌آمیز آن جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش برنا از خبرگزاری "الصحافه الیمنیه"، القباطی افزود:۴۳ درصد نوزادان تازه متولد شده که ناقص الخلقه و نارس هستند به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی زنده نمی مانند.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی مورد حمایت انصارالله یمن نیز گفت که جنگ و محاصره تحمیلی علیه کشورش تأثیرات منفی برای کودکان داشته و از آغاز جنگ، آنها نخستین قربانیان آن بوده‌اند.

وی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک در صنعاء برگزار شد، مسؤولیت جهانیان در برابر این کودکان یمنی را که روزانه صدها نفر از آن‌ها در جنگ مستقیم یا محاصره می‌میرند، به آن‌ها یادآوری کرد.

«علی الدیلمی» سرپرست وزارت حقوق بشر یمن نیز در این باره گفت که به هشتمین سالگرد جنگ یمن و محاصره نزدیک شده‌ایم و سازمان‌های بشردوستانه از جمله سازمان ملل به وظایف خود در حمایت از یمنی‌ها به ویژه کودکان عمل نکردند.

وی اوضاع کودکان در یمن را دشوار دانست و گفت، میلیون‌ها کودک تحت محاصره قرار دارند و تجاوزگری موجب دردها و رنج‌های روحی و جسمی آنان شده است.

حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن که بیش از هفت سال به طول انجامیده است، تاکنون خسارت زیادی به زیرساخت‌ها و بخش های مختلف این کشور از جمله بخش بهداشت این کشور وارد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز