تشکیلات خودگردان:

حماس از بخش‌های اساسی تشکیل دهنده نقشه سیاسی کشور فلسطین است

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۲۲:۳۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۳۷۹۴
حماس از بخش‌های اساسی تشکیل دهنده نقشه سیاسی کشور فلسطین است
«احمد الدیک» مشاور امور سیاسی وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب با محکوم کردن اقدام دولت انگلیس برای تروریستی خواندن حماس گفت که جنبش مقاومت اسلامی بخش اساسی از بخش‌های تشکیل دهنده نقشه سیاسی کشور فلسطین است.

به گزارش برنا، الدیک به شبکه المیادین گفت که نادیده گرفتن و کنار گذاشتن جنبش حماس در این کشور غیرممکن است.

وی با محکوم کردن تصمیم دولت انگلیس در درج نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی اعلام کرد: ما نه تنها با اسرائیل بلکه با کشورهایی دارای نفوذ روبه رو هستیم و این امر نیازمند یکپارچه سازی تلاش‌هایمان برای آزادسازی خاک فلسطین است.

قرار گرفتن نام حماس در گروه‌های تروریستی توسط انگلیس با واکنش بسیاری از گروه‌های مقاومت و کشورهای اسلامی روبه رو  و این اقدام بشدت محکوم شده است.

منابع خبری انگلیس روز جمعه به نقل از پریتی پتل وزیر کشور انگلیس گزارش دادند که فعالیت جنبش حماس در این کشور بر اساس قانون «مبارزه با تروریسم» منع خواهد شد و براین اساس، هر کسی که از حماس حمایت کند، پرچم آن را برافراشته یا جلساتی برای این سازمان ترتیب دهد، قانون انگلیس را نقض کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز، وزیر کشور انگلیس گفت که تعلق داشتن به حماس، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم های آنان در ملا عام ۱۰ سال مجازات حبس خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز