رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اردن رفت

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۱:۰۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۳۹۶۷
رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اردن رفت
رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اخیراً در سفری اعلام نشده به اردن سفر کرده و با روسای دستگاه‌های امنیتی این کشور دیدار کرده است.

به گزارش برنا، روزنامه «اسرائیل هیوم» فاش کرد که «رونین بار» رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اخیراً در سفری مخفیانه و اعلام نشده به اردن سفر کرده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، وی در این سفر ضمن دیدار با روسای دستگاه‌های امنیتی اردن، مسایل مختلف از جمله «راه‌های مقابله با قاچاق اسلحه و مبارزه با تروریسم را با توجه به افزایش تلاش‌ها برای قاچاق سلاح به اسرائیل در دوره اخیر» مورد بحث و بررسی قرار داد.

در ادامه گزارش آمده است: بار که هفته گذشته مجموعه‌ای از جلسات را در قاهره برگزار کرد و همچنین از رام‌الله بازدید کرد، تصمیم گرفت به امان سفر کند تا به اردنی‌ها از اهمیتی که برای روابط خوب با دستگاه‌های امنیتی اردن و هماهنگی امنیتی با آنها قائل است، اطمینان دهد.

گزارش شده که اسحاق هرتزوگ رئیس، نفتالی بنت نخست وزیر، بنی گانتز وزیر جنگ و یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اخیراً به اردن سفر کرده‌اند.

منابع خبری رژیم صهیونیستی می‌گویند که در جریان سفرهای غیر علنی و اعلام نشده اخیر مقامات اسرائیلی به اردن، توافق نامه‌ای برای افزایش میزان آب عرضه شده توسط اسرائیل به اردن امضا شده است.

اوایل ماه سپتامبر گذشته «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت که وی یک جلسه غیرعلنی با پادشاه اردن، برای بحث در مورد مسائل استراتژیک و ژئوپلیتیک از جمله پیامدهای تغییرات آب و هوایی روی خاورمیانه داشته است.

 اوایل ماه جولای گذشته هم یائیر لاپید و ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در منطقه گذرگاه مرزی رودخانه اردن مذاکراتی انجام دادند که طی آن بر سر تامین ۵۰ میلیون متر مکعب آب اضافی به اردن توافق حاصل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز