فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد/ اسرائیل اقدامات تقسیم مکانی را متوقف کند

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۰۷:۳۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۴۳۲۱
فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد/ اسرائیل اقدامات تقسیم مکانی را متوقف کند
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

به گزارش برنا از خبرگزاری الشرق الاوسط، در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: مسجدالاقصی با طرح رسمی رژیم صهیونیستی مواجه است؛ طرحی که هر روز و به تدریج اجرا می‌شود تا به تقسیم مکانی برسد.

این بیانیه افزوده است: ۳۰ سازمان وابسته به شهرک نشیان صهیونیست که خود را «ائتلاف سازمان‌های معبد» می‌نامند، به رایزنی با سطوح سیاسی رژیم کابینه اشغالگر پرداخته‌اند تا از طریق پیشنهاد تسلط بر منطقه «باب الرحمه» و افزایش تعداد دروازه‌هایی که شهرک نشینان از آن استفاده می‌کنند به طوری که «باب السلسله» و «باب الاسباط» نیز شامل این دروازه‌ها شود، تقسیم مکانی آن را آغاز کنند.

این وزارتخانه همچنین نسبت به عواقب بی اعتنایی در برخورد با این توطئه‌ها و حملات به عنوان مواردی که به دلیل تکرار هر روزه آنها عادی شده و از حمایت جامعه جهانی نیز برخوردار نیست، هشدار داد.

بر اساس این بیانیه، حمله مستمر اسرائیل به اداره اوقاف اسلامی و کارمندان آن که با هدف تضعیف اختیارات آن صورت می‌گیرد، تا به تدریج آن را از مسجد الاقصی خارج کند.

وزارت خارجه فلسطین اضافه کرده است: کوتاهی جامعه جهانی و نهادهای ذیربط سازمان ملل به ویژه یونسکو نسبت به مسؤولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در قبال اقدامات علیه مسجد الاقصی، تا حد همدستی مشکوک با یورش‌ها، تجاوزات و اهداف خبیثانه‌ای که به اصطلاح «سازمان‌های معبد» دارند، رسیده است.

وزارت خارجه فلسطین در پایان از شورای امنیت سازمان ملل متحد، همه کشورها و دبیرکل سازمان ملل خواست موضع جدی و مؤثری اتخاذ کنند و تا دیر نشده از قدس، اماکن مقدس آن و مسجد الاقصی حمایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز