سرگئی لاوروف

لبنان محل تسویه حساب کشورهای دیگر نباشد

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۵:۴۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۶۴۶۹۴
لبنان محل تسویه حساب کشورهای دیگر نباشد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که امیدوار است دولت جدید لبنان به بحران سیاسی بلندمدت این کشور پایان دهد و این کشور نباید مکان تسویه حساب کشورهای دیگر باشد.

به گزارش برنا، سرگئی لاوروف روز دوشنبه پس از دیدار با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی وی در مسکو در جمع خبرنگاران گفت: ما امیدواریم و دلیل داریم که نخست وزیر لبنان و تیم وی می تواند از عهده برقراری ثبات این کشور برآید و آن را از وضعیت بحرانی اجتماعی و اقتصادی عمیق خارج سازد. 

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه بازیگران خارجی سعی دارند در امور داخلی لبنان دخالت کنند، تصریح کرد: لبنان نباید مثل سوریه محل تسویه حساب های کشورهای دیگر شود. 

لاوروف افزود: معتقدیم که اینگونه اقدامات (مداخله خارجی) برای کشور لبنان و برای اوضاع منطقه مخرب است.

کارشناسان بر این باورند که آمریکا و عربستان سعودی در امورداخلی لبنان مداخله می کنند و سعی دارند بر فرآیندهای سیاسی در این کشور تاثیر بگذارند.   

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت که با همتای لبنانی خود درخصوص فعالیت شرکت های روسی «روس نفت» و «نوواتک» برای توسعه بخش انرژی لبنان گفت و گو کرد. 

 وی تصریح کرد با بوحبیب درخصوص مشارکت روس نفت در توسعه و مدرن سازی ترمینال بندر بیروت گفت و گو و تبادل نظر کرد. 
لاوروف همچنین گفت که روسیه تصاویر ماهواره ای مرتبط با انفجار بندر بیروت را در اختیار لبنان قرار داده است.

وی افزود: با وزیر خارجه لبنان درباره حضور شرکت های روسی در فرآیند بازسازی بندر بیروت گفتگو کردیم و دعوت همتای لبنانی برای سفر به این کشور را نز پذیرفته ام.

پیشتر وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای با توجه به مذاکرات آتی سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه این کشور و «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی وی اعلام کرد: مسکو پیوسته خود را متعهد به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری لبنان کرده است و از تلاش های دولت جدید آن برای خروج از بحران حمایت می کند.

وزارت امورخارجه روسیه، روابط مسکو و بیروت را به طور سنتی دوستانه اعلام کرد و نوشت: توسعه مناسبات دو طرف با تماس های منظم مسکو با ساختارهای دولتی جمهوری لبنان و نیروهای سیاسی پیشرو این کشور تسهیل می شود.

 

نظر شما