عضو انصارالله یمن

تسلیحات شلیک شده به سمت مردم یمن آمریکایی هستند

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۷:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۴۷۴۳
تسلیحات شلیک شده به سمت مردم یمن آمریکایی هستند
عضو شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد که همه گلوله‌ها، خمپاره‌ها، موشک‌ها و بمب‌هایی که به سمت مردم یمن شلیک می‌شوند، آمریکایی هستند.

به گزارش برنا به نقل از المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله امروز در سخنانی همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده مردم یمن تحت عنوان «آمریکا پشت درگیری نظامی و اقتصادی و تداوم جنگ و محاصره یمن قرار دارد»، اعلام کرد آمریکا شیطان و دشمن است و دشمن ملیت یمن باقی خواهد ماند.

محمد علی الحوثی در ادامه اظهار داشت که همه گلوله‌ها، خمپاره‌ها، موشک‌ها و بمب‌هایی که به سمت مردم یمن شلیک می‌شوند، آمریکایی هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا دشمن ما و دشمن فلسطینیان است و به کشور ما تجاوز می ‎کند. این کشور اولین شریک ائتلاف سعودی در حملات و تجاوزات علیه یمن است.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که سرنوشت مزدوران ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن در زباله‌دان تاریخ است.

الحوثی افزود: این آمریکاست که محاصره علیه یمن را مدیریت می‌کند و ریال یمن را هدف قرار می‌دهد و مانع برقراری صلح در یمن می‌شود.

دهها هزار نفر از مردم یمن صبح امروز در صعده و چند استان دیگر، تظاهرات خود تحت عنوان «آمریکا پشت تشدید حملات نظامی و اقتصادی و ادامه تجاوزات و محاصره قرار دارد»، آغاز کرده‌اند.

این تظاهرات به دعوت کمیته سازماندهی تظاهرات یمن که در آن از مردم این کشور خواسته شده تا در اعتراضات ضد آمریکایی روز دوشنبه شرکت کنند، آغاز شده است.

در این فراخوان از مردم این کشور خواسته شده تا روز دوشنبه در راهپیمایی «آمریکا پشت درگیری نظامی و اقتصادی و تداوم جنگ و محاصره یمن قرار دارد»، شرکت کنند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز