مسکو:

برای مقابله با ناتو آمادگی داریم

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۲۲:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۵۸۲۰
برای مقابله با ناتو آمادگی داریم
وزیر دفاع روسیه بر آمادگی نیروی هسته ای بازدارنده این کشور برای مقابله با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سرگئی شایگو روز چهارشنبه در جمع مقامهای ارشد  وزارت دفاع روسیه گفت: وضعیت و شرایط پیچیده جهان و افزایش تحرکات ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، ضرورت حفظ آمادگی رزمی نیروی هسته ای روسیه را ایجاب می کند.

وی ازجمله اولویت های توسعه نیروهای مسلح روسیه، به افزایش توانایی رزمی و حفظ آمادگی رزمی نیروی هسته ای این کشور تحکیم توانمندی نیروی غیرهسته ای بازدارنده اشاره کرد. 

وزیر دفاع روسیه گفت: در جلسه امروز درباره تحقق این اهداف در رابطه با تجهیز ارتش روسیه به سلاح های فوق پیشرفته و تسلیحات تهاجمی موثر و ادوات نظامی جدید سخن می گویی

 به گزارش برخی رسانه ها ازجمله تارنمای روسی آویا پرو، شایگو در جمع مقامهای وزارت دفاع روسیه، به طرح ناتو برای حمله گسترده به روسیه با استفاده از موشک های بالدار اشاره کر

وی افزود: نیروهای ناتو از آغاز ماه نوامبر طرح جدید حمله موشکی به روسیه را تمرین می کنند و این طرح پایه و اساس رزمایش اخیر به نام «گلوبال توندر» را تشکیل می داد.

وزیر دفاع روسیه گفت: قبلا پنتاگون حمله به روسیه با موشک های قاره پیمای بالستیکی را طرح ریزی کرده بود اما رزمایش اخیر نشان داد که تصمیم گرفتند بجای این موشک ها از تعداد بیشتر موشک های بالدار استفاده کنن

وی ادامه داد: خدمه ۱۰ بمب افکن راهبردی آمریکا، این استراتژی جدید را تمرین کردند.

به گفته شایگو، موشک های قاره پیما بخاطر اینکه باسیستم های پدافند موشکی روسیه سریعا  رهگیری می شدند، از طرح آمریکایی حذف شدند.

وی خاطرنشان کرد: اما موشک های بالدار در ارتفاع پایین پرواز می کنند و با استفاده از پستی و بلندیهای زمین، این موشک ها می توانند غافلگیرکننده باشن

 وزیر دفاع روسیه دیروز در دیدار با «وی فونگخه» همتای چینی خود اعلام کرد که پرواز و فعالیت بمب افکن های آمریکا در حوالی آسمان مرزهای شرقی این کشور به طور قابل توجهی شدت یافته اس

 شایگو خاطرنشان کرد که در یک ماه اخیر هواپیماهای نظامی آمریکایی حدود ۳۰ پرواز در نزدیکی مرزهای روسیه انجام دادند که ۲.۵ برابر بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

وی افزود: در ماه جاری میلادی در جریان رزمایش نیروهای راهبردی آمریکا به نام  Global Thunder  ده فروند بمب افکن راهبردی آمریکا سناریوی بکارگیری بمب اتمی علیه روسیه بطور همزمان از شرق و غرب را تمرین کردند. 

 به گفته شایگو، حداقل فاصله بمب افکن های آمریکایی از مرزهای روسیه،  حدود ۲۰ کیلومتر بود.

رئیس جمهموری روسیه نیز به تازگی با انتقاد از رویکرد غرب و آمریکا در دریای سیاه گفت که اقدامات کشورهای غربی در دریای سیاه تنش زا و  ناقض قوانین بین المللی است.

وی با انتقاد از اقدامات و تحرکات نظامی کشورهای غربی در دریای سیاه گفت: در فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای روسیه بمب افکن های راهبردی پرواز می کنند که حامل سلاح های بسیار جدی هستند.

ولادیمیر پوتین افزود: روسیه به فعالیت های نظامی ناتو و آمریکا در مجاورت مرزهای خود پاسخ مناسب خواهد داد. ناتو بطور پیشگامانه همه ساز و کارهای گفت و گو و همکاری (با روسیه) را از بین برد.

پوتین یک هفته پیش هم نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه ابراز نگرانی و خاطرنشان کرده بود که با دوربین یا تجهیزات نظامی می توان این ناوها را از محل اقامتگاه وی در بندر سوچی در ساحل دریای سیاه مشاهده کردک  د.ت.      ت.د.    د.  د.م.  د..مدر ساحل دریای سیاه مشاهده کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز