پناهجویان عراقی بعد از یک ماه به کشور خود بازگشتند

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ۱۰:۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۶۱۵۶
پناهجویان عراقی بعد از یک ماه به کشور خود بازگشتند
دو گروه از پناهجویان عراقی که حدود یک ماه است با هدف مهاجرت به اروپا در مرز بلاروس- لهستان تجمع کرده بودند، با دو هواپیمای مسافربری به کشور خود بازگشتند.

به گزارش برنا، شبکه تلویزیونی ان.تی.وی روسیه روز جمعه اعلام کرد: نخستین گروه از پناهجویان عراقی شامل ۱۸۰ نفر اکثرا زن و کودک با یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی عراق، شب گذشته فرودگاه مینسک را به مقصد شهر اربیل عراق ترک کردند. هواپیمای دوم از نوع بویینگ ۷۴۷-۴۰۰ خطوط هوایی عراق با ۴۲۰ پناهجو، بامداد امروز فرودگاه مینسک را به مقصد عراق ترک کرد. 

رسانه روسی گفت که همه پناهجویان، بطور داوطلبانه و بدون هر گونه زور و اجبار به کشور خود بازگشتند.

انتظار می رود گروه دیگری از پناهجویان فردا شنبه با یک فروند هواپیمای مسافربری، بلاروس را ترک کنند.

در همین حال به گزارش رسانه های روسی، صدها پناهجو با برگزاری اجتماعی در محوطه سالن گمرگ گذرگاه مرزی بلاروس و لهستان، خواستار اجازه اتحادیه اروپا برای سفر این افراد به کشورهای اروپایی شدند.

اکثر پناهجویان تابلو نوشته‌هایی با مضامین «ما در عراق امنیت نداریم»،«ما آزادی نداریم» و «اتحادیه اروپا حقوق بشر را رعایت کن» در دست داشتند. 

نزدیک به ۲ هزار پناهجو عمدتاً اهل خاورمیانه، نزدیک مرز بلاروس با لهستان در شرایط بسیار دشوار مستقر شده و ناامیدانه قصد ورود به اتحادیه اروپا را از طریق لهستان دارند.

بلاروس در پی درخواست اتحادیه اروپا و وزیران کشورهای عضو گروه هفت برای پایان دادن فوری به کارزار تهاجمی و بهره جویانه از مهاجران، اعلام کرده که خواستار کاهش این بحران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز