امیرعبداللهیان:

کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و مالزی تشکیل خواهد شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ۱۳:۳۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۶۲۳۳
کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و مالزی تشکیل خواهد شد
دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی صبح امروز با سیف الدین عبدالله وزیر امورخارجه مالزی در خصوص وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی و جهان اسلام گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش برنا، در این گفتگوی صمیمانه دکتر امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به پادشاه مالزی و ابلاغ دعوت از ایشان برای سفر به تهران،  عضویت مالزی در شورای حقوق بشر را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد تا حضور مالزی در این شورا کمکی برای توسعه حقوق بشر و برخورد با استانداردهای دوگانه حقوق بشری باشد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین سیاست خارجی دولت جدید ایران، بر اولویت کشورهای آسیایی در این سیاست تاکید و از آمادگی کشورمان برای گسترش روابط با مالزی در همه حوزه ها از جمله گردشگری، کشاورزی، فناوری، انرژی، علمی و دانشگاهی و همچنین آمادگی نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی ( PTA ) میان دو کشور خبر داد و ابراز امیدواری نمود تا کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک تشکیل شود. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین امضا و اجرای قراردادهای استرداد مجرمین و معاضدت قضایی میان دو کشور را مهم خواند و بر اهمیت تبادل زندانیان دو کشور تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان از حمایت دولت مالزی از مردم مظلوم فلسطین تشکر کرد.

سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی با ابلاغ سلام های گرم مقامات عالی کشور به رییس جمهور اسلامی ایران ، به روابط گرم و دوستانه دو کشور اشاره کرد و ظرفیت های موجود برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش روابط را در همه زمینه ها به ویژه کشاورزی، گردشگری، فناوری و همکاری علمی و دانشگاهی را مهیا و  فراهم‌ دانست.

 وزیر خارجه مالزی با ابراز آگاهی از شرایط سخت به وجود آمده در نتیجه وضع تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، داشتن فناوری هسته ای را حق  ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات هفته آینده موفقیت آمیز باشد.

نظر شما