هیات طالبان با مقام‌های قطری دیدار کرد

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۱:۴۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۶۵۴۲
سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با مقامات قطری درباره آخرین تحولات افغانستان و مسائل سیاسی، انسانی و اقتصادی در این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش برنا، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان که در رأس هیئتی بلندپایه به دوحه سفر کرده است با مسئولان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و ادارات مختلف قطر در وزارت امور خارجه آن کشور دیدار کرد.

به گفته «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این نشست درباره موضوعات سیاسی، بشری، اقتصادی و آموزشی به طور مفصل گفت‌وگو کردند.

مقامات قطری همچنین در این نشست تاکید کردند که در کنار مردم افغانستان ایستاده‌اند و در آینده نیز به کمک آن‌ها ادامه خواهند داد.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان عصر روز (پنجشنبه ۴ آذر) در رأس هیئتی شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، دارایی، نهادهای امنیتی و بانک مرکزی طالبان عازم قطر شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، متقی از ۶ تا ۸ آذر قرار است با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا و سایر طرف‌ها درباره موضوعات سیاسی، دارایی‌های توقیف شده افغانستان، کمک‌های بشردوستانه، آموزش و پرورش، بهداشت، بازگشایی سفارتخانه‌ها در کابل و تأمین امنیت آنها و سایر موارد مرتبط گفت‌وگو کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز