پشتیبانی چین از ایران در برابر آمریکا و انگلیس

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۲۱:۰۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۶۸۱۰
پشتیبانی چین از ایران در برابر آمریکا و انگلیس
نماینده چین در آژانس بین المللی اتمی از رفتار دوگانه آمریکا و انگلیس انتقاد کرد و گفت چرا این کشورها انتظار دارند ایران اورانیوم غنی شده بالاتر از ۳.۷ درصد تولید نکند در حالی که این کشورها چندین تن اورانیوم غنی شده ۹۰ درصد به استرالیا منتقل می‌کنند.

به گزارش برنا از "اسپوتنیک"، وانگ کانگ همچنین اعلام کرده است که مانند توافق هسته‌ای ایران، مساله انتقال تکنولوژی زیردریایی‌های اتمی به استرالیا تحت توافق موسوم به "آکوس" نیز یک مساله مهم است و جامعه جهانی باید به آن توجه کند.  

وی افزود: چرا آمریکا و انگلیس می‌گویند ایران نمی‌تواند اورانیوم غنی شده بالاتر از ۳.۷ درصد تولید کند و از سوی دیگر به صورت آشکار چندین تن اورانیوم غنی شده ۹۰ درصد به استرالیا منتقل می‌کنند؟ این یک نمونه بارز است و به رفتار دوگانه غرب اشاره می‌کند.  

کانگ یادآور شد: توافق امنیتی آکوس خطر جدی اشاعه اتمی ایجاد می‌کند و آمریکا و انگلیس با انتقال تکنولوژی اتمی به استرالیا، کشورهای بیشتری را به اتمی شدن ترغیب می‌کنند و این توافق باید از سوی آژانس بین المللی اتمی و جامعه جهانی مورد بررسی قرار گیرد.  

در همین حال ریچارد سدلیر نماینده استرالیا در آژانس اتمی این اظهارات نماینده چین را رد و ادعا کرد که این توافق در حوزه نظارت‌های آژانس اتمی قرار نمی‌گیرد و استرالیا تمام اطلاعات مورد درخواست آژانس را در اختیار آن قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز