یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با برنا

مگر خویشاوندان وزرا چه گناهی دارند؟/ اصلاح‌طلبان تندرو و اصولگرایان تندرو در هجمه به دولت مقصرند

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۰۵:۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۲۶۶۸۱۱
مگر خویشاوندان وزرا چه گناهی دارند؟/ اصلاح‌طلبان تندرو و اصولگرایان تندرو در هجمه به دولت مقصرند
یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا عنوان کرد: تمام خویشاوندان وزرا نباید به یک چشم دیده شوند و در معرض اتهام قرار گیرند. مگر چه گناهی کردند که خویشاوند یک وزیر هستند؟ آن‌ها حق حیات دارند و طبیعتاً باید متناسب با توانمندی‌هایشان بتوانند به جامعه خدمت کنند.

«عباس سلیمی نمین»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با ‌هجمه‌های اخیر نسبت به دولت در رابطه با انتصابات فامیلی برای آسیب به اعتماد مردم به رئیس جمهور گفت: این بحث چندان اصولی نیست که اگر یکی از نزدیکان مسئولی فردی شایسته بود به هیچ عنوان نتوانیم در جایی از او بهره بگیریم. قطعا این ایراد زمانی وارد است که کسی بر اساس مناسباتی ناسالم به کار گرفته شود. یعنی فاقد صلاحیت، توانمندی و تخصص لازم باشد و در جایی به کار گرفته شود که صرفا بر اساس رابطه نه بر اساس صلاحیت‌ها کار کند.

او تاکید کرد: در دولت آقای روحانی ایرادها به کسانی که فاقد صلاحیت بودند بر می‌گردد به طور مثال فردی که لیسانس ورزش بود در صنعت به کار گرفته شده بود!

سلیمی‌نمین عنوان کرد: البته همه خویشاوندان وزرا نباید به یک چشم دیده شوند و در معرض اتهام قرار گیرند. مگر چه گناهی کردند که خویشاوند یک وزیر هستند؟ آن‌ها حق حیات دارند و طبیعتاً باید متناسب با توانمندی‌هایشان بتوانند به جامعه خدمت کنند ولی از زمانی که تندروی ایجاد شد بر اساس این فضا رفتار شده است، وقتی نفس تحصیلات در خارج کشور منفی می‌شود این به تو و من هم بر می‌گردد و ممکن است گفته شود چرا دختر فلان فرد در آمریکا تحصیل کرده ولی باید این را بررسی کرد که آیا تحصیلات رابطه‌ای بوده یا ضابطه‌ای؟ اشکال ما به تحصیلات آقای روحانی در اسکاتلند انگلیس به این دلیل نبود که چرا در خارج از کشور درس خوانده بلکه به این دلیل بود که ایشان کلمه‌ای انگلیسی بلد نیست پس چگونه توانسته رشته سختی مانند حقوق، که رابطه تنگاتنگی با زبان دارد، را بگذراند؟

این چهره سیاسی خاطرنشان کرد: در رشته حقوق باید به همه عبارات و کلمات حقوقی ادراک کامل داشت زیرا هم معانی و هم بارهای متعدد دارند پس باید اشراف کاملی بر ادبیات انگلیسی داشت تا موفق به گرفتن مدرک دکترای حقوق در انگلستان شد. هم شما کاملا می‌توانید به این مطلب پی ببرید بر اساس نوع بروز و ظهور دانش ایشان نسبت به انگلیسی مساله واضح است و هم در ارتباط با جایگاه رشته حقوق در دانشگاه انگلیس. خانم کریستین امان‌پور در برنامه‌ای که همه شاهد آن بودند از آقای روحانی درخواست کرد جمله‌ای به انگلیسی بگوید و آقای روحانی اعلام کرد خیر نمی‌توانم و این را هم به فارسی گفت.

او اضافه کرد: در مجموع در مورد روحانی، بحث، کیفیت تحصیل ایشان است و تفاوت دارد با کسی که خیلی عادی سفر کرده و هیچ امتیازی رد و بدل نشده. وقتی شخصی مثل روحانی در جایگاه ریاست که پست سیاسی مهمی است، به انگلیس می‌رود زمینه بده بستان به وجود می‌آید و اینگونه فرض می‌شود که اگر سخت گرفته شود در تعامل ایشان با آن کشور مشکل ایجاد می‌شود و تاثیر خواهد گذاشت. 

سلیمی‌نمین در پایان گفت: وقتی اصولگرایان تندرو اصل تحصیل در خارج و هرگونه انتصاب ار خویشاوندان مسئولان را منفی انگاشتند، به خود آنها هم بر می‌گردد. بنابراین من فقط اصلاح‌طلبان تندرو را مقصر نمی‌دانم بلکه اصولگرایان تندرو را هم مقصر می‌دانم و بر اساس اعتقادات دینی می‌دانیم علم را باید آموخت و اگر لازم باشد باید مسافت زیادی تا چین طی شود. این گفته را امامان و پیامبر اکرم (ص) صریح بیان می‌کنند که مسلمانان باید کسب علم کند ولو این علم در چین باشد ولی وقتی فضا اینگونه تعریف شده به نوعی می‌توان از این فضا در موارد دیگری هم سوءاستفاده کرد.

انتهای پیام// 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز