نخست وزیر جدید جمهوری چک منصوب شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۷۱۴۹
"میلوش زمان" رئیس جمهوری چک روز یکشنبه "پتر فیالا" رهبر ائتلاف آینده را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب کرد و با این انتخاب، گامی نزدیکتر به تشکیل یک دولت کامل برداشته شد.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، فیالا پس از انتخابات ماه گذشته که گروه مخالف، "آندری بابیس" نخست وزیر و متحدانشان را برکنار کردند، هدایت بلوک پنج حزبی را برعهده گرفت که کنترل ۱۰۸ کرسی از ۲۰۰ کرسی مجلس سفلی پارلمان را در اختیار دارد.

نخست وزیر جدید که یک دانشمند علوم سیاسی سابق است، حزب دموکراتیک مدنی خود را با دو حزب کوچکتر تلفیق کرد تا ائتلافی تشکیل دهند که در انتخابات سراسری ماه گذشته پیروز شد.

مذاکرات پس از انتخابات بدون حضور رئیس جمهوری ۷۷ ساله جمهوری چک انجام شد که به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بستری شد.

ابتدا قرار بود "زمان" یک روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی پراگ، روز جمعه فیالا را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کند، اما همان روز پس از مثبت شدن آزمایش کرونا، وی به بیمارستان منتقل شد. وی سپس روز شنبه از بیمارستان مرخص شد.

طبق قانون اساسی جمهوری چک، "زمان" همچنین باید دولت را معرفی کند، اما وی نسبت به وجود یک شخص پیشنهادی از سوی فیالا ابراز تردید کرده و این مساله نگرانی هایی را در مورد به تاخیر افتادن روند معرفی دولت به وجود آورده است.

فیالا گفته است که رئیس جمهوری باید دولت را تا اوسط دسامبر (اواخر آذر) معرفی کند، زیرا این کشور ۱۰.۷ میلیونی که عضو اتحادیه اروپاست با رکورد روزانه موارد ابتلا به کووید – ۱۹ دست به گریبان است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در جمهوری چک، دولت را بر آن داشت محدودیت های جدیدی در این کشور اعمال کند که شامل تعطیلی رستوران ها و بارها و بازارهای کریسمس بود.

اما ناظران می گویند به تمهیدات سخت تری نیاز است. ظرفیت بیمارستان ها در این کشور تکمیل شده و برخی بیماران به مراکز درمانی در کشورهای دیگر منتقل شده اند.

جمهوری چک همچنین با افزایش بی سابقه بهای انرژی و تورم فزاینده دست و پنجه نرم می کند که بسیاری از مردم را قبل از کریسمس در بلاتکلیفی فرو برده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز