فرزند شهید فخری‌زاده مطرح کرد

شهید فخری زاده بیش از۲۰ سال در راس لیست ترور موساد بود/ اعتقاد به کار فرهنگی و سیاسی به جای تمرکز بر کار نظامی

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۵:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۷۱۸۸
فرزند شهید فخری زاده به تشریح ابعاد شخصیتی و فعالیت پدرشان پرداختند و اظهار داشتند شهید فخری زاده بیش از 20 سال در راس لیست ترور موساد قرار داشت.

حامد فخری‌زاده فرزند شهید والامقام فخری زاده در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری برنا به تشریح ابعاد شخصیتی و فعالیت ایشان پرداخت.

وی ضمن برشمردن برخی حوزه های فعالیت شهید فخری زاده، اظهار داشت: پدر، در حوزه های مختلف علمی و فنی فعالیت داشت و حجم کارهای ایشان در زمینه های مختلف بسیار گسترده است و شهید فخری زاده علاوه بر اینکه دارای شخصیت علمی منحصر به فردی بود از لحاظ شخصیتی نیز در جایگاه بالایی قرار داشت و منحصر به فرد بود.

حامد فخری زاده در پاسخ به این سوال که آیا بعد از شهادت شهید فخری زاده کارهای ایشان، در چه وضعیتی قرار دارد و آیا ادامه پیدا کرده است، بیان داشت: در این زمینه که کارهای ایشان ادامه پیدا کرده است یا نه بنده نمی توانم جواب بدهم چون قبل از شهادت پدر هیچ ارتباطی کاری با فعالیت های ایشان نداشتیم و بعد از شهادت پدر هم همین طور است و من اطلاعی در این زمینه ندارم ولی این سوال مطرح می شود که آیا میشود شخصی جایگزین فخری‌زاده قرار بگیرد یا خیر؟ خب، شهید فخری زاده ویژگی های منحصر به فردی در حوزه های مختلف مثل فلسفه، مثل عرفان، مثل مدیریت داشت که این ویژگی های منحصر به فرد ایشان، منحصر به اندیشه های منحصر به فرد خاص ایشان بود و طبیعی است که یک سری از حوزه هایی که در واقع این نیروی محرکه اش اندیشه های خاص ایشان و ویژگی های منحصر به فرد ایشان بود همان قدرت و قوتی که مثل قبل بوده است پیش نیاید.

فرزند شهید فخری زاده سپس به گوشه هایی از سیر زندگی پدر خود اشاره کرد و افزود: ایشان، در یک محله نسبتاً ضعیف قم به دنیا می آید و در همان محله بزرگ میشود و کلیه مقاطع تحصیلی خودش را از ابتدایی تا دکترا در همین ایران با همین دانشگاه‌ها و با همین اساتید سپری می‌کند و در همین ایران با تمام ضعف ها و سختی ها زندگی می‌کند و در دوران دفاع مقدس بوده در دوران جنگ بوده و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کند.

حامد فخری زاده ادامه داد: پدر، در این ایامی که مشغول تحصیل بوده است برای امرار معاش مسافرکشی می کند و همسرش در خانه کار می کرده، کار بافتنی و گلدوزی برای امرار معاش انجام میدهد. همچنین همسرش، حلقه ازدواجش را می فروشد که ایشان پول بلیط رفت و برگشت برای رفتن به دانشگاه اصفهان را داشته باشد و با همه این سختی‌ها و کمبودها، مسائل سیاسی و امنیتی پیچیده در دوران مسئولیتش داشته و با مزاحمت های بسیار زیادی در دوران مسئولیت مواجه بوده و از آن همه مهمتر، بیش از ۲۰ سال در سایه سنگین امنیتی و سایه سنگین ترور زندگی کرده است.

فرزند شهید فخری زاده تاکید کرد: خب، ایشان که یک موجود فرازمینی نبوده بلکه مثل همه مردم در همین دنیا داشته زندگی می‌کرده و همه این سختی‌ها و همه این محدودیت ها را چشیده است ولی چه می شود و چه کار می کند که فخری زاده ای می شود که در حوزه های مختلف علمی و فناوری کاملا متبحر می شود به طوری که بیش از20 سال در راس لیست ترور موساد قرار داشت.

فرزند شهید فخری زاده با اشاره به پیام رهبر انقلاب بعد از شهادت پدرشان، افزود: وقتی حضرت آقا از شهید فخری زاده به عنوان یک عنصر علمی کم نظیر، نام می‌برد این یعنی حضرت آقا، پدر را به خوبی میشناختند. شهید فخری زاده در حوزه های مختلف علمی مثل حوزه علوم شناختی، حوزه پزشکی، حوزه فناوری‌های نوین، حوزه تکنولوژی، حوزه فلسفه، حوزه قرآن و حدیث، حوزه خلقت و طبیعت و حوزه های مختلف که خیلی از آن ها هنوز محرمانه است کارهای بزرگی انجام داده و فعالیت های علمی متنوعی را رقم زده است.

حامد فخری زاده به حضور شهید فخری زاده در جبهه در سال های جنگ اشاره میکند و تاکید می کند: پدر وقتی 19 ساله است در بهمن سال ۵۹، به عنوان تبلیغات اسلامی وارد جبهه غرب میشود و در آنجا نوع نگاهش متفاوت با نگاهی است که در واقع در سپاه مهاباد بود. خب، جبهه غرب در آن زمان، بطن فتنه بود و اغلب در جریان کموله ها و دموکرات ها از مهاباد مدیریت می‌شد و مغز متفکر این عناصر تروریستی در مهاباد بودند. پدر در آنجا می گوید در جبهه غرب فارغ از مرزها و در شهرها نباید متمرکز بر کار نظامی و جنگی شویم بلکه ما در جبهه غرب باید کار فرهنگی و سیاسی بکنیم و دلیل عمده برای این موضوع این بود که اولا که در بین کموله ها و دموکرات ها مردم عادی وجود داشتند که نمی شود مستقیم  با آنها کار نظامی و جنگی کرد و ثانیا اگر بعضی از مردم جذب کموله ها و دموکرات ها شدند، به دلیل تبلیغات دروغین بوده و فریب آنها خوردند لذا باید در اینجا جریان فرهنگی و اجتماعی را اصلاح کنیم.

حامد فخری زاده ادامه داد: لذا پدر، به نیروهای تحت امر خود در مهاباد میگفت دیوار نویسی کنند و مثلا ۱۰۰ مورد از جملات امام، از جملات پیامبر، از احادیث پیامبر، از احادیث حضرت امیر در نهج البلاغه دیوار نویسی را کنند که تاثیر گذار بود یا خودش گاهی لباس شخصی میپوشید و میرفت بین مردم و شروع میکرد به صحبت و روشنگری که بتواند مردم عادی را که فریب خوردند از صف ضد انقلاب جدا کند. خب، شما این نگاه را ببینید که چقدر ژرف و عمیق است. یا در آن آنجا در مورد وحدت شیعه و سنی نظرات مختلفی بود و بعضی میگفتند نظر حضرت امام این است که وحدت بین شیعه و سنی یک تاکتیک جنگی است ولی شهید فخری زاده عنوان می کرد وحدت شیعه و سنی تاکتیک جنگی نیست، بلکه به عنوان یک استراتژی است که خود نیز عمیقا به آن معتقد بود و کار به جایی می رسد که از حضرت امام استفتا می کنند و امام هم به صراحت می فرمایند که از نظر من مساله وحدت بین مسلمانان و شیعه و سنی یک مساله بنیادی است و ربطی به جنگ و قبل و بعد از جنگ ندارد. شهید فخری زاده می گفتند بعد از این استفتا از حضرت امام، دست شان باز تر شد در جبهه غرب و در زمینه وحدت و برادری بین شیعیان و اهل سنت فعالیت بیشتری توانستند انجام دهند.

وی افزود: از این نوع نگاه، از این نوع نگرش است که جریان جهانی ایجاد می‌کند که فخری زاده تولید میشود و این رویکرد از سن ۳۰ سالگی یا ۴۰ سالگی نبوده بلکه از سن ۱۶ سالگی پدر آغاز می شود. ایشان به ما گفت این جایگاهی که الان هستم تصمیم آن را در سن ۱۶ سالگی گرفتم با مطالعات فلسفی و با مطالعه کتاب های حضرت امام و مطالعات عرفانی، و وقتی جنگ شروع می شود وارد جبهه غرب و همچنین جبهه جنوب می شود و در عملیات رمضان شرکت کردند.

حامد فخری زاده، مجموعه سپند را یکی از مهمترین کارهای شهید فخری زاده عنوان کرد و تاکید نمود: مجموعه سپند که از سال ۸۹ خود ایشان تاسیس کرد، یکی از جایگاه های مهم علمی و فناوری کشور است که خروجی های مهمی در زمینه های مختلف داشته است. به پدر همیشه پیشنهاد مسئولیت های مختلف در سازمان های مختلف و جایگاه بسیار بالا و مهم را می دادند ولی پدر می گفتند من را درگیر مدیریت فلان سازمان و فلان نهاد نکنید. من خیلی کار دارم و برای انجام دادن پروژه های سنگین و پروژه های کلان، باید وقت بذارم که این چیزها باعث پیشرفت کشور می شود و این پیشنهاد ها را رد میکردند لذا است که این سازمان سپند، می شود خار بزرگی در چشم آمریکا و رژیم صهیونیستی که بیش از 20 سال، میخواستند ایشان را ترور کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز