تل آویو و لندن پیمان ۱۰ساله دفاعی بستند

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۰:۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۲۶۷۴۱۶
وزیران امور خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی در مقاله مشترکی خبر از امضای پیمان تجاری و دفاعی ۱۰ ساله میان لندن و تل‌آویو دادند.

به گزارش برنا، در مقاله دیشب (۷ آذر) لیز تراس و یائیر لاپید که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، اعلام شده که این پیمان «نقشه راهبردی نوینی برای دهه آتی در حوزه‌های سایبری، فن‌آوری، تجاری و دفاعی» بوده و امروز در لندن امضا خواهد شد.

تأکید وزیران مذکور بر همکاری‌های سایبری در حالی اعلام می‌شود که به نوشته روزنامه گاردین، شواهد موجود دال بر استفاده از جاسوس‌افزار شرکت اسرائیلی «ان اس او گروپ» در جاسوسی از دو وکیل انگلیسی بوده است.

به نوشته این دو وزیر، طرفین در حوزه امنیت فضای سایبری همکاری بیشتری انجام خواهند داد، رژیم صهیونیستی تبدیل به شریک درجه یک انگلیس در حوزه سایبری خواهد شد و دسترسی بیشتری نیز به بازار این جزیره خواهد داشت.

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به انگلیس در آستانه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+4 در وین انجام شده است. لاپید بعد از لندن، عازم پاریس خواهد شد و یکی از مهم ترین محورهای سفر اروپایی این مقام اسرائیلی، تقلا برای ضربه زدن به روند مذاکرات وین است.

بخشی از مقاله مشترک وزیران خارجه انگلیس و اسرائیل نیز به صراحت گویای آن است که یکی از مهم ترین اهداف سفر لاپید به لندن، اعمال فشار بر دولت انگلیس برای عقب نشستن از هرگونه توافق در وین است. 

سفر سراسیمه وزیر خارجه اسرائیل به لندن و پاریس حکایت از هراس و نگرانی عمیق رژیم صهیونیستی از احتمال شکل گیری توافق در روند مذاکرات وین، امتیازگیری ایران از مذاکرات و لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز