پیش از مذاکرات وین اتفاق افتاد

باقری‌کنی و انریکه مورا دیدار کردند

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۷:۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۷۶۹۸
علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده است با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را برعهده دارد دیدار کرد.

به گزارش برنا، این دومین ملاقات دو طرف در وین در آستانه برگزاری نشست پیش‌رو بشمار می‌رود. باقری و مورا دیروز هم در وین دیدار و ترتیبات اجرایی گفت‌وگوها مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم اولویت دادن به مسئله تحریم‌ها تأکید شد.

مذاکره کننده ارشد ایران همچنین در یک نشست سه‌جانبه با رؤسای هیأت‌های مذاکره‌کننده روسیه و چین در مورد مهمترین موضوعات گفت‌وگوهای پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دور جدید گفت‌وگوها میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ با هدف رفع تحریم‌ها دقایقی پیش در وین آغاز شد. هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی-اقتصادی در این شهر حضور یافته است. 

مذاکره کننده ارشد ایران لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات اعلام کرده است.

وی در گفت‌وگویی با تاکید بر مواضع ایران برای ادامه مذاکرات وین، هشدار داد که گفت‌وگوها در صورتی که تمام تحریم‌ها لغو نشود؛ با شکست روبرو خواهد شد. به گفته این دیپلمات کشورمان، هر گونه پیشرفت در مسیر مذاکرات باید با لغو همه تحریم‌های آمریکا همراه باشد و تضمینی مبنی بر اینکه دولت آینده در واشنگتن یک بار دیگر مانند دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از توافق خارج نشود، وجود ندارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما