باقری کنی خبر داد:

روند اجرای برجام بررسی شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۲۰:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۷۷۳۶
روند اجرای برجام بررسی شد
علی باقری رئیس هیأت ایرانی در گزارشی از نشست افتتاحیه رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران گفت که در این نشست روند اجرای برجام و دیدگاه هریک از اعضا درباره چشم انداز مذاکرات بیان شده است.

به گزارش برنا، علی باقری رئیس هیأت ایرانی در پایان جلسه افتتاحیه گفت‌ وگوهای رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: این نشست به ریاست نماینده اتحادیه اروپایی و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و شرکت‌کنندگان دیدگاه خودشان را در مورد دو موضوع بیان کردند.

وی افزود: یکی در مورد وضعیت اجرای برجام دیدگاه خود را بیان کردند و دوم درمورد چشم‌ انداز آتی به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند  پیش رو.

او ادامه داد: ما در این نشست بر این نکته تاکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی اقدام کشوری است که با نقض توافق و نقص قطعنامه شورای امنیت از توافق خارج شد و بر خلاف قانون و مقررات بین المللی، تحریم‌های گذشته را مجدداً باز گرداند و همین‌طور تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

باقری افزود: در نهایت قرار بر این شد که اولاً موضوع لغو تحریم‌ها به‌عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و برهمین اساس قرار شد فردا صبح سه‌شنبه نهم آذرماه کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار بکند.

وی تصریح کرد: به‌ نظر من این خودش یک دستاورد قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه 1+4 به مطالبه به‌حق جمهوری اسلامی تن داده‌اند و تاکید و تصریح کرده‌اند که باید ابتدا وضعیت تحریم های غیرفانونی رژیم آمریکا علیه مردم ما روشن شود و بعد از آن در مورد سایر موارد بحث و بررسی و تصمیم گیری شود.

 

نظر شما