نامه ۲۵ سناتور جمهوری‌خواه به جو بایدن/ تحریم‌ها علیه ایران لغو نشو

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۹:۵۷:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۸۳۴۸
نامه ۲۵ سناتور جمهوری‌خواه به جو بایدن/ تحریم‌ها علیه ایران لغو نشو
۲۵ نماینده جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در اقدامی ضد ایرانی اعلام کردند با لغو تحریم‌ها علیه ملت ایران مخالفت خواهند کرد.

به گزارش برنا از تارنمای "واشنگتن فری بیکن"، سناتورهای جمهوری خواه دولت آمریکا را متهم به مخفی کردن اطلاعات کردند و خواهان ارائه جزییات در مورد هویت مذاکرات با ایران شدند.  
در این نامه آمده است: با وجود ارسال بیش از ۱۲ نامه از سوی اعضای کمیته مطالعات جمهوری‌خواه برای دریافت اطلاعات در مورد اجرای تحریم‌های ایران، دولت (بایدن) همچنان کنگره را در مورد برنامه‌های ایران برای تضعیف اجرای تحریم‌ها و کاهش تحریم‌ها علیه ایران در تاریکی قرار داده است.  
این کمیته بیش از ۱۵۰ عضو جمهوری‌خواه دارد و از سیاست‌های محافظه کارانه در زمینه مسائل دفاعی و سیاست خارجی حمایت می‌کند.  
در این نامه، جمهوری‌خواهان بار دیگر بر قدرت کنگره برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید کردند.  
جمهوری‌خواهان افزودند: ما یادآور می‌شویم که قدرت تنظیم تجارت با کشورهای خارجی و در نتیجه توانایی اعمال تحریم‌های اقتصادی در اختیار کنگره است.  
سناتورهای آمریکایی با اشاره به سیاست‌های پیشین دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در نامه خود نوشتند: هنگامی که جمهوری‌خواهان به زودی اکثریت را بدست آورند، قانون فشار حداکثری را تصویب خواهند کرد و مانند دولت باراک اوباما، توانایی دولت بایدن،  برای لغو تحریم‌ها و سوء استفاده از معافیت‌ها و مجوزها برای کاهش تحریم‌های ایران را محدود خواهند کرد.  
در این نامه با تکرار اتهام پراکنی‌های همیشگی برخی مقامات آمریکایی همسو با رژیم صهیونیستی ادعا شده است که لغو تحریم‌های ایران نباید بدون رسیدگی به همه فعالیت‌های ایران از جمله برنامه هسته‌ای، توانایی‌های موشکی، تکثیر تسلیحات و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده این کشور انجام شود.  

انتهای پیام/ 

نظر شما