بلینکن و لاوروف در مورد اوکراین دیدار می‌کنند

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۵:۳۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۸۶۲۹
بلینکن و لاوروف در مورد اوکراین دیدار می‌کنند
در میان تشدید تنش های نظامی در مورد مرز بین روسیه و اوکراین، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با سرگئی لاوروف همتای روس اش در استکهلم دیدار و گفت و گو می کند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی با اعلام این خبر گفت که بلینکن با لاوروف در حاشیه اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از ملاقات با دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین مذاکره می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه ناتو در شهر ریگا پایتخت لتونی به سر می برد. تمرکز این اجلاس تا حد زیادی بر تنش ها در زمینه تقویت نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین معطوف بود.

همچنین در ریگا، وزیر امور خارجه اوکراین از ناتو خواستار یک اقدام بازدارنده برای بازداشتن روسیه از تهاجم نظامی به کشورش شد.

ناتو در مورد نحوه واکنش نشان دادن به تقویت نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین بحث و تبادل نظر کرده است و این در حالی است که کشورهای غربی از بابت احتمال حمله مسکو به اوکراین نگران هستند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه پس از گفت و گو در میان متحدان به روسیه هشدار داد که در صورت عملیات نظامی علیه اوکراین، بهای سنگینی خواهد پرداخت. دبیرکل ناتو همچنین گفت که اعضای این ائتلاف ممکن است تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کنند.  

اوکراین حمایت نظامی بیشتری را از متحدان ناتو دریافت کرده است. مسکو که کریمه را در سال ۲۰۱۴ از اوکراین گرفت و از جدایی طلبان مخالف کی‌یف حمایت می کند، به شدت توطئه برای حمله به اوکراین را رد می کند و ناتو را مسئول تشدید تنش ها می داند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه گفت که رزمایش های نظامی و تحرکات دیگر غرب و اوکراین، امنیت روسیه را تهدید می کند. وی در مورد عبور از خط قرمزهای کرملین به این دو هشدار داد.

 اوکراین از ناتو خواسته است تا برای بازداشتن روسیه از انجام عملیات نظامی جدید علیه این کشور، خود را برای تحریم های اقتصادی علیه مسکو آماده کند و همکاری های نظامی خود را با کی یف گسترش دهد.

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا نسبت به تحرکات در مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرده و از تمامیت ارضی کی‌یف حمایت کرده است.  
روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.  

دیمیتری پسکوف"سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اوایل هفته جاری، ادعاهای اخیر برخی منابع یا مقامات واشنگتن و کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، تنش زا عنوان کرد و گفت: کشورهایی تلاش دارند روسیه را به عنوان تهدید کننده روند حل و فصل مسائل دونباس و اوکراین معرفی کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز