روسیه: آمریکا اجازه اخلاقی برای برگزاری نشست ندارد

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۹:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۸۶۹۹
روسیه: آمریکا اجازه اخلاقی برای برگزاری نشست ندارد
وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا با داشتن نواقص متعدد در عرصه دموکراسی، اجازه اخلاقی برای برگزاری نشست دموکراسی را ندارد.

به گزارش برنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: آمریکا قبل از اینکه به صدور دموکراسی بپردازد، باید مسائل داخلی خود از جمله تفرقه بوجود آمده در جامعه این کشور را برطرف کند.

در این بیانیه گفته شده است: آمریکا در حالی سعی دارد نقش رهبر جهانی دموکراسی را ایفا کند که این کشور سالهاست که بیشترین تعداد زندانیان را دارد و در زندانهای این کشور بیش از دو میلیون نفر در حبس بسر می برند.  

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه گفته است: شرایط حبس بسیاری از زندانهای آمریکا تحقیرآمیز است و واشنگتن همچنان درباره شکنجه افراد در زندان گوانتانامو سکوت می کند.  

«سازمان های اطلاعاتی امریکا مبتکر ایجاد زندان های سری در کشورهای متحد خود هستند اقدامی که در جهان بی سابقه است.»

در بخش دیگر بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است که لابی گری در آمریکا امری قانونی شده است. بسیاری از نمایندگان مجالس قانونگذاری آمریکا در واقع بخش های تجاری را کنترل می کنند و آنها در داخل آمریکا و کشورهای دیگر منافع حامیان خود یعنی شرکت های بزرگ و نه مردم را تامین می کنند.  

آمریکا میزبان اجلاس سران برای دموکراسی است که سران کشورها، فعالان حقوق بشر و تجار را از ۹ تا ۱۰ دسامبر (۱۸ تا ۱۹ آذرماه) از طریق ویدئو کنفرانس گرد هم می آورد. از نمایندگان ۱۱۰ کشور و منطقه برای این اجلاس دعوت شده است.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، مجارستان، چین، ترکیه، عربستان سعودی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه، سودان و اتیوپی و همچنین تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در فهرست دعوت شدگان این اجلاس نیستند.

وزارت خارجه آمریکا درحالی در یک حرکت نمایشی قصد برگزاری نشست دموکراسی با دعوت از ۱۱۰ کشور جهان را دارد که خود دمکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و درحمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

دیمیتری پسکوف»، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کرملین مخالف برگزاری «نشست دموکراسی» آمریکا بدون حضور همه کشورها است و این اقدام را تلاشی از سوی واشنگتن برای اختصاصی کردن دمکراسی می داند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز