موج تحریم های آمریکا بالا گرفت

۱۴۰۰/۰۹/۱۲ - ۰۹:۴۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۹۰۲۴
موج تحریم های آمریکا بالا گرفت
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی، ۳۲ شخصیت و نهاد را بلاروس تحریم و سه فروند هواپیما را به عنوان اموال مسدود شده اعلام کرد.

به گزارش برنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شد  که  در هماهنگی با متحدان و شرکای بین‌المللی، امروز ما در حال اتخاذ تدابیر اضافی برای افزایش هزینه برای  الکساندر لوکاشنکو  و دولت او به دلیل حملات مداوم به دموکراسی، حقوق بشر و هنجارهای بین‌المللی و سرکوب بلاروس‌ها در داخل و خارج از کشور هستیم.

بلینکن ادعا کرد که  بر اساس دستورات اجرایی ۱۳۴۰۵ و ۱۴۰۳۸، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، سه هواپیما را به عنوان دارایی مسدود شده شناسایی کرده و ۳۲ فرد و نهاد، از جمله شرکت های دولتی بلاروس، مقامات دولتی و سایر افرادی را که از دولت بلاروس حمایت می کنند و در سرکوب  به آن کمک می کنند، تحریم کرده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اقدامات امروز نشان دهنده عزم تزلزل ناپذیر ما برای اقدام علیه دولت بلاروس است که به طور فزاینده ای مردم این کشور را سرکوب می کند، صلح و امنیت اروپا را تضعیف می کند و به سوء استفاده از افرادی که فقط به دنبال زندگی در آزادی هستند، ادامه می دهد.
بلینکن ادعا کرد این تحریم ها همچنین در پاسخ به رفتار دولت لوکاشنکو با مهاجران آسیب پذیر سایر کشورها به منظور سازماندهی قاچاق مهاجران در امتداد مرز خود با کشورهای اتحادیه اروپا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز