پایان کمیسیون مشترک برجام / ازسرگیری مذاکرات هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها

۱۴۰۰/۰۹/۱۲ - ۱۶:۴۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۶۹۱۷۶
نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت.

به گزارش برنا، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر درباره نتیجه مذاکرات و ترتیبات اجرای ادامه گفت‌وگوها، توضیحاتی را ارائه خواهد داد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه 1+4 (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد دو سندی که ارائه شده برسند.

 با این حال اروپایی‌ها خواستار بازگشت به پایتخت‌ها برای بررسی متون پیشنهادی ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که  اگرغرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما