عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم

مردم ایران خواهان افزایش قدرت موشکی کشور هستند/ بایدن با وعده بازگشت به برجام رای آورد

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۵:۳۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۹۲۳۱
مردم ایران خواهان افزایش قدرت موشکی کشور هستند/ بایدن با وعده بازگشت به برجام رای آورد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم عنوان کرد: امروز ایران هیچ نگرانی ندارد و مردم در داخل به ثبات رسیده اند و مردم ایران اگر دیروز اعلام می کردند که انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است امروز می‌گویند ایران باید به موشکی مسلح شوند که هیچ کشوری و نه آمریکا و نه انگلیس نتوانند به ما حمله کنند.

«ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با تحولات اخیر در موضوع برجام و رویکرد جاه‌طلبانه آمریکا در بازگشت به برجام، اظهار کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل ما با ۵+۱ قرار داد برجام را به امضا رسانده‌ایم و اقدامات لازم برای برجام انجام شد، ولی آمریکایی‌ها اقدامات متقابل را در راستای برجام انجام ندادند، در حقیقت برجام را امضا کردند ولی از برجام خارج شد و با تهدید کشورها اجازه نداد جمهوری اسلامی از فواید برجام استفاده کند، پس از آن هیات‌های غربی به کشور آمدند و وعده‌های زیادی داده شد ولی در عمل چیزی دیده نشد و همه کشورها تلاش کردند تا از ما زمان بگیرند و وقت کشی کردند.

وی تاکید کرد: واضح است در برجام آمریکایی‌ها به وظایف خود عمل نکردند و با حضور ترامپ از برجام خارج شدند، در شرایطی که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده بود. در این راستا شرایط جدیدی ایجاد شد و جمهوری اسلامی به سرعت به شرایط قبل از برجام بازگشت.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: یکی از تعهدات غرب همکاری در زمینه تکنولوژی و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای بود که آن کار هم توسط غرب انجام نشده بود. پس از خروج آمریکا از برجام فشارهای سنگینی به ایران وارد و غربی‌ها تحریم‌ها را مضاعف کردند و جلوی هر نوع سرمایه‌گذاری و اقدام مثبت در رابطه با ایران گرفته شد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه "بایدن هم وعده تو خالی در مورد برجام را ادامه داد" گفت: آقای بایدن که همفکر آقای اوباما بود قول بازگشت به برجام را داد و نتیجه این قول پیروزی او در انتخابات بود. آنها می‌دانند بسیاری از مردم آمریکا مخالف اقدامات ترامپ بودند و از این رو به بایدن رای دادند. بایدن تحت تاثیر فشار سنگین صهیونیست‌ها و همواره در تلاش برای وقت کشی است.

وی ادامه داد: از سویی اسرائیل با دو نکته مهم روبرو است. ایران علی رغم وقفه در برجام توانست به سرعت اورانیوم غنی شده خود را به ۲۰ درصد برساند که نیاز راکتور تهران و بخش بهداشت و درمان و کشاورزی است. مجددا استنباط غرب بر این بود که جمهوری اسلامی توانست تحریم‌ها را پشت سر بگذارد. قبل از برجام تنها درآمد ما از ناحیه صادرات نفت خام بود. اما بعد از آن تلاشی که با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام شد امروز قار به صادرات ۱۵ میلیارد دلار فرآورده نفتی هستیم. در این راستا جمهوری اسلامی ارتباطاتی قوی با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه دارد.

حسن بیگی تاکید کرد: برجامی باید امضا شود که آمریکا در دوره رئیس جمهور دیگری نتواند از این توافق خارج شود. در این راستا به مصوبه سنا نیاز است که این نهاد امروز در اختیار جمهوری خواهان است و علیه این خواسته ایران موضع گرفته است، از این رو سعی می‌کنند مسائل دیگری از جمله مسائل حقوق بشری و مسائل موشکی ایران را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: اسرائیل متوجه است که از هر سو در محاصره قرار گرفته است، از یک طرف لبنانی‌ها و از طرف دیگر سوریه و همچنین در داخل فلسطین اشغالی هم مقاومت غزه و مردم فلسطین علیه اسرائیل اقداماتی دارند و اسرائیل امروز در صدد تحمیل مجدد زیاده خواهی‌های خود است. امروز شاهد این هستیم که جهان چند قطبی است و دیگر جهان تک قطبی نیست. امروز آمریکا با چین و روسیه درگیر است و نظر سنجی‌های داخلی این کشور نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا نگران جنگ بین چین و آمریکا هستند، در این میان کره شمالی به طور کامل هر نوع مذاکره‌ای را با آمریکا کنار گذاشت و اقدامات خود را از سر گرفته است.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه "مردم ایران خواهان افزایش قدرت موشکی کشور هستند" گفت: امروز ایران هیچ نگرانی ندارد و مردم در داخل به ثبات رسیده‌اند و مردم ایران اگر دیروز اعلام می‌کردند انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است امروز می‌گویند ایران باید به موشکی مسلح شود که هیچ کشوری و نه آمریکا و نه انگلیس نتوانند به ما حمله کنند. نقش نیروهای مسلح در امنیت آب‌های دور نیز به دنیا ثابت کرد که جمهوری اسلامی کشور ده پانزده سال قبل نیست و باید با ادبیات جدیدی با جمهوری اسلامی صحبت کنند.

این نماینده سابق مجلس در پایان گفت:شرایط آمریکا در جهان امروز بسیار شکننده است و چون بدعهدی کرده‌اند باید به برجام برگردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز